رییس شورای پاپی عدالت و صلح در همایش نقش مذهب در تحقق عدالت و صلح که در قم برگزار شد سخنرانی کرد.

سخنرانی کاردینال تورکسن در همایش نقش دین در تحقق عدالت و صلح قمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رادیو واتیکان، کاردینال پیتر تورکسن – رییس شورای پاپی عدالت و صلح - برای شرکت در همایش نقش مذهب در صلح و عدالت که در مرکز فقهی ائمه اطهار در قم برگزار می‌شود به ایران سفر کرد و در این همایش سخنرانی نمود.

وی در سخنرانی خود در این همایش با اشاره به پنج ساختار صلح و عدالت گفت: شأن انسانی، عدالت، اتحاد و برادری بشریت به عنوان یک خانواده، نیت پاک و غایت اخلاقی صحیح دنیوی پنج پایه صلح و عدالت را تشکیل می‌دهند. 

کاردینال تورکسن افزود: این پنج قانون که صداقت و رفتار صلح آمیز را در جهان بهبود می‌بخشد عصاره تمام کلمات خداوند است که انجیل درباره پروردگار خالق جهان به ما آموزش می‌دهد. 

رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان در سخنرانی خود در این مراسم تاکید کرد: این گردهمایی سخنرانی و موعظه نیست و من درصدد موعظه نیستم. ما گرد هم آمده‌ایم تا در کنار هم برای کشف راه‌های همزیستی با یکدیگر اقدامی انجام دهیم، خدا از ما می‌خواهد در کنار هم کریمانه زندگی کنیم و حقوق انسانی هم دیگر را به رسمیت بشناسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار