دی ولت:

دخالت نظامی عربستان در سوریه تهدیدی برای تمام منطقه است

یک روزنامه آلمانی، اعزام نیروهای زمینی به سوریه از طرف عربستان که اخیرا این کشور برای آن اعلام آمادگی کرده است را عامل پیچیده‌تر و خطرناک‌تر شدن شرایط سوریه و تهدیدی برای تمام منطقه دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آلمانی "دی ولت" در مطلبی نوشت: آسمان سوریه بسیار پر تردد شده است. جنگنده‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای شناسایی از سراسر دنیا در ساعت‌های مختلف به این منطقه فرستاده می‌شوند.

عربستان سعودی هم در چنین شرایطی می‌خواهد نیروهایی را به سوریه اعزام کند تا با تروریسم داعش در این منطقه مبارزه کند. البته پیش شرط برای چنین عملیاتی موافقت ائتلاف بین المللی ضد داعش است.

دی ولت در ادامه این مطلب نوشت: اما این مسئله باقی می‌ماند که آیا آمریکا و دیگر کشورهای ائتلاف واقعا تحت تاثیر اعلام آمادگی عربستان برای چنین عملیاتی قرار می‌گیرند. بنابراین شرایط در سوریه پیچیده تر و خطرناک تر از شرایطی که در حال حاضر هست خواهد شد.

"احمد عسیری" سخنگوی ائتلاف نظامی متجاوز به یمن اعلام کرده است که آل سعود آماده است در هر عملیات زمینی ائتلاف ضد داعش در سوریه مشارکت کند. بنابراین بمباران هوایی به تنهایی برای پیروزی بر داعش کافی نیست. به جای آن باید ترکیبی از عملیات زمینی و هوایی وجود داشته باشد.

از سال 2014 عربستان سعودی عضو ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اظهار نظر عربستان تاکید کرده است که من نمی خواهم در این باره چیزی بگویم. وی همزمان تاکید کرد که ما از همه شرکای خود که می‌خواهند سهم بیشتری در مبارزه با داعش داشته باشند حمایت می‌کنیم.

اعزام نیروهای زمینی از طرف عربستان سعودی به سوریه بدون موافقت دولت سوریه بر اساس قوانین بین المللی اقدامی غیر قانونی است و این رضایت از طرف دولت سوریه قطعا وجود نخواهد داشت. بنابراین آل سعود به عنوان تامین کننده اصلی مالی و تحویل دهنده تسلیحات به گروه‌های شورشی در سوریه و به عنوان ایجاد کننده این هرج و مرج و درگیری‌های داخلی مطرح است.

بخصوص کشورهای ایران و روسیه به عنوان متحدان بزرگ دولت سوریه، حضور سربازان عربستانی در سوریه را قبول ندارند. برای ایران شیعی، سلطنت آل سعود رقیب و قدرت بزرگی برای نفوذ در منطقه محسوب می شود. برای تهران حاکمان عربستان سعودی تجسم شیطانی هستند که چندین دهه افراط گرایی در سراسر دنیا را ترویج داده‌اند.

و درباره روسیه باید گفت که این کشور در ماه سپتامبر رسما از طرف دمشق دعوت به کمک شد و ماشین‌های نظامی خود را به حرکت درآورد تا منافع و علایق خود در سوریه و در منطقه را به هر قیمتی در پیش گیرد. در حال حاضر این سرمایه گذاری‌های میلیونی به بار می‌نشیند. ارتش سوریه موفقیت‌های بی سابقه‌ای به دست آورده و راه برای پیروزی در این درگیری‌های داخلی را هموار می کند.

از این بهتر برای کرملین نمی‌تواند اتفاق بیافتد و روسیه به ندرت در چنین شرایطی نیروهای یک کشور متخاصم را در منطقه عملیاتی خود تاب می‌آورد. در دولت سوریه هیچ کس به این مسئله اعتقاد ندارد که ریاض می‌خواهد با تروریست‌های داعش در سوریه مبارزه کند. دمشق، مسکو و تهران بر این عقیده اند که عربستان سعودی تنها می خواهد از شورشیان در منطقه حمایت کرده و از شکست قریب الوقوعی که در آستانه آن قرار دارد جلوگیری به عمل آورد.

ارتش عربستان سعودی با عملیات نظامی در سوریه در معرض تهدید یک مبارزه مسلحانه با روسیه قرار می‌گیرد و کرملین می‌توان گفت که در برابر این دخالت‌های غیر قانونی از خود دفاع خواهد کرد. مسکو ظرفیت‌های نظامی برای این منظور را دارد.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب به موفقیت‌های ارتش سوریه با توجه به حمایت‌های مسکو اشاره کرده و تاکید کرد که این موفقیت‌ها احتمالا ادامه خواهد داشت.

نویسنده در بخش پایانی این مطلب ابراز امیدواری کرد که هم ترکیه هم عربستان آن قدر منطقی باشند که به رویارویی با روسیه در این بحران روی نیاورند؛ در غیر این صورت شرایط سوریه از وضعیت فعلی وخیم تر خواهد شد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
خداوند انتقام خون بیگناهان یمن را در سوریه از عربستانی ها خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
خداوند انتقام خون بیگناهان یمن را در سوریه از عربستانی ها خواهد گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
آل سعود شهامت و جسارت این غلط اضافی را ندراد !!!!!!!
رژیم بی هویت و نامشروع و بی لیاقت سعودی فقط قادر است پول پرواز جنگنده های آمریکائی و صهیونیستی را برای بمباران مردم بی گناه و بی دفاع یمن را پرداخت کند .
مردم در سرزمین حجاز باید شر این رژیم پلید را از خودشان و امت اسلامی کوتاه کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
ارتش تنبل های چند ملیتی میخان خودی تو جهان نشان بدن ،ولی بنده خداها راه خرییتو برا اینکار انتخاب کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
عربستان کوچکترازاونیه که فکرمیکنه درمقابل فقیرترین کشور آسیا یعنی یمن توگل مونده .اونوقت میخواد بره سوریه ای که بزرگ مردانی چون حاج قاسم سلیمانی حضورداره .جرات نمیکنه حرف مفت زده .
آخرین اخبار