پروژه گازرسانی به هشت روستای شهرستان بیرجند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازپروژه گازرسانی به هشت روستای شهرستان بیرجند به بهره برداری رسید.
فرشید دشتی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در مراسم بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستاهای شهرستان بیرجند اظهار کرد: با افتتاح این پروژه؛ هشت روستای جنوب شهرستان بیرجند(رقویی، منظریه، حسین آباد، امیرآباد شیبانی، چهکندوک، مزک، فوداج، زینی) از نعمت گاز برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه 218 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 16 روستا بیرجند خبر داد و گفت: برای اجرای 90 کیلومتر شبکه روستایی تغذیه و توزیع گاز نصب خواهد شد. وی با بیان اینکه در مجموع 32 هزار و 431 انشعاب گاز در بیرجند وجود دارد، افزود: تعداد انشعابات در شهرستان بیرجند 22 هزار و 107 انشعاب شهری و 10 هزار و 124 انشعاب روستایی می باشد.

دشتی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه یک هزار و 611 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی تصریح کرد: شرکت گاز شهرستان بیرجند در مجموع 89 هزار و 15 مشترک دارد که از این تعداد 69 هزار و 205 مشترک شهری و 19هزار و 810 مشترک روستایی است.

دشتی بیان کرد: در حال حاضر 38 روستا در سطح شهرستان بیرجند دارای گاز هستند و ضریب نفوذ گاز رسانی در شهر بیرجند 100درصد و در روستاها بالغ بر 56 درصد است. مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به بخش حمل و نقل در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر 7 ایستگاه CNG در سطح شهر ستان بیرجند فعال است.

وی با اشاره به آغاز اجرای عملیات گازرسانی به 16 روستای دیگر همرمان با دهه فجر که 10درصد جمعیت روستایی بیرجند را شامل می شوند، خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این پروژه درصد ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای این شهرستان به 66 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: افتتاح ، طرح ، بیرجند ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.