رکورد بارگیری محموله گوگرد به یک کشتی در ۲۴ ساعت ،در بندر شهید رجایی بندرعباس ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این محموله ۷ هزار و ۲۳۴ تنی توسط کشتی "پاپ جونیوس" بارگیری شد که از کشورهای آسیای میانه به مقصد کشورهای اندونزی، مالزی و هند ترانزیت می شود.

محمد علی اصل سعیدی پور افزود: در ۲ سال اخیر، بارگیری محموله گوگرد به ویژه از کشور ترکمنستان افزایش چشمگیری داشته و پیمانکاران طرف قرارداد بندر به این کار روی آورده اند.

وی گفت: پیش از این نرم عملیات بارگیری برای هر انبار، هزار تن بود که با ارائه شیوه های جدید بارگیری بندر شهید رجایی این رقم به ۲ هزار تن رسید.

سعیدی پور حجم بارگیری محموله گوگرد از ابتدای سال تاکنون در بندر شهید رجایی را ۴۱۰ هزار و ۳۹۸ تن اعلام کرد که ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

وی افزود: در ۱۰ماه امسال رکورد بارگیری ۱۸ هزار تن کلینکر سیمان و ۲۸ هزار و ۳۰۰ تن سنگ آهن به یک کشتی در ۲۴ ساعت در این بندر نیز ثبت شده است.

بندر شهید رجایی علاوه بر فعالیت های کانتینری، در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و ترانشیپ کالای متفرقه نیز فعالیت دارد و از ۴۰ هکتار محوطه بارانداز آسفالته و ۱۷۰ هزار مترمربع انبار برخوردار است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.