مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر، از تجهیز 5 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر به آبیاری تحت فشار خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسدی، در مراسم افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در روستای مرده کتان شهرستان اهر گفت: سطح آبی اراضی کشاورزی شهرستان اهر، 8 هزار و 660 هکتار است که تا به حال 5 هزار و 600 هکتار به آبیاری تحت فشار مجهز شده است که به غیر از پایاب چاه ها و دیگر اراضی معمولاً با کم فشار قابل اجراست.

وی، افزود: کل آبیاری تحت فشار اجراء شده در شهرستان اهر، شامل قطره ای یک هزار و 500 هکتار، بارانی کم فشار یک هزار و 500 هکتار و 2 هزار و 600 هکتار سایر اراضی کشاورزی و باغی قطره ای است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر، گفت: نظر به خشکسالی های مداوم در شهرستان اهر، صرف جویی در آب کشاورزی ( مصرف بهینه را می طلبد ) چرا که با افزایش جمعیت و امنیت غذایی صرفه جویی در آب ضروری است و با آبیاری تحت فشار قطره ای راندمان به 90 تا 95 درصد و بارانی به 65 تا 70 درصد می رسد و در آبیاری سنتی راندمان به 30 تا 35 درصد می رسد که می طلبد از آب به نحو احسن استفاده شود.

وی، گفت: امسال جهت آبیاری تحت فشار، برای 397.8 هکتار تشکیل پرونده و ثبت در سایت سامانه آبیاری تحت فشار و مکان یابی شده است و در 27.3 هکتار آبیاری تحت فشار اجراء و تحویل به بهره برداران شده است، برای 25.5 هکتار تأمین اعتبار شده و در حال اجراست، برای 41 هکتار در حال تأمین اعتبار و تخصیص اعتبار لازم است، 27 هکتار معرفی به بانک جهت استفاده از تسهیلات بانکی شده است و 57 هکتار نیز در حال مطالعه و طراحی توسط مشاور است.

اسدی، گفت: برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار در روستای مرده کتان شهرستان اهر، که امکان آبیاری 2 و نیم هکتار فراهم شد، بیش از 269 میلیون ریال اعم از تسهیلات دولتی و آورده شخصی هزینه شده است.

همچنین به مناسبت دهه فجر، در مراسمی، اولین انجمن هنر عکاسی منطقه ارسباران در شهرستان اهر افتتاح شد.

همچنین به مناسبت دهه فجر، بخش آی سی یو 10 تختخوابی و بخش رادیولوژی دیجیتالی بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر افتتاح شد.

برای بخش آی سی یو با 10 تختخواب و برای بخش رادیولوژی دیجیتالی بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

گفتنی است با افتتاح بخش آی سی یو تا حدودی از اعزام بیمار به مرکز استان کاهش می یابد و همچنین عکسبرداری بخش رادیولوژی به صورت تمام  دیجیتالی و امکان چند عکسبرداری همزمان را خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.