برخی اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد مجوز و فرصت طلب با سواستفاده از احساسات مردم اقدام به اخذ وجه وثبت نام و اعزام گسترده آنان به عتبات عالیات عراق و سوریه به صورت غیر قانونی می نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبیرجند؛ مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی افزود:کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد انجام فعالیت های سیاحتی و زیارتی دارند باید با اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند.

نوفرستی گفت:بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری ،تنها دستگاهی که موظف است اعزام زائر و عتبات مقدسه را داشته باشد،سازمان حج و زیارت است.

وی افزود:عدم قرارداد امنیت،عدم وجود بیمه یا کامل نبودن آن ،عدم قرار داد با مرکز پزشکی،تحویل ارز همراه زائرین،تعداد ایام سفر۶روزیا۵روز،که از حرکت محاسبه میکنند،حرکت عبوری از حرمین کاظمین،اسکان بیشتر در نجف که زائر از فیض ماندن در کربلا محروم میشود،نداشتن ستاد عملیاتی در عراق،عدم اسکان در مهمانسرای مرزی، از جمله معایب این کاروانها است.

مدیر سازمان حج و زیارت اظهار کرد: پرداخت هزینه غذای بین راهی توسط زائر،پرداخت هزینه کاظمین توسط خود زائر،پرداخت ورودیه فرودگاه نجف توسط خود زائر،استفاده از گوشت بوفالو به جای گوشت گوسفند،نگرفتن خدمات از هتل،گرفتن تعداد کم تخت و اتاق برا زائرین،به منظور حمل بار از زایرین هزینه گاری گرفته می شود نیز از دیگر معایب این کاروانها به شمار می رود.
نوفرستی خاطرنشان کرد:معمولا دیده شده که قیمت های ارائه شده دفاتر غیر مجاز از قیمتهای سازمان نیز پایین تر بوده ولی در کنار آنها قیمتهایی بالاتر از نرخ سازمان نیز مشاهده شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.