مجتمع پتروشیمی شازند در ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از یکصد شرکت برتر کشور برگزیده و معرفی شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امام خمینی(ره) شازند با بیان این خبر گفت :پتروشیمی شازند از مجموعه های کلیدی وزارت نفت است که هفته گذشته با حضور معاون اجرایی ریاست جمهوری درسالن همایش های بین الملی صدا و سیما در تهران به صورت رسمی در بین واحدهای تولیدی مطرح کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

خداداد غریب پور افزود: شاخص میزان فروش را مبنای اصلی این انتخاب دانست و گفت : شاخص سودآوری و عملکرد، صادرات، نقدینگی، شاخص های بدهی و شاخص های بازار از دیگر شاخص های مهم ارزیابی شرکت های برتر کشور در سال جاری بود.

وی گفت: در میان 500 شرکت برتر انتخاب شده از لحاظ شاخص صادرات و ارز آوری، سه گروه اول شامل پتروشیمی 48 درصد، گروه فرآورده های نفتی 12 درصد و شرکت های چند رشته ای صنعتی 10 درصد سهم را از آن خود کردند.

 مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امام خمینی(ره) شازند اضافه کرد : مجتمع پتروشیمی شازند از طرح های زیربنایی و مهم کشور است که در راستای سیاست های کلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی کشور و صادرات ایجاد شده است.

طرح مجتمع پتروشیمی در سال 1363 به تصویب رسید و پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب، مرحله اول آن در سال 1372در مدار تولید قرار گرفت.

ظرفیت کامل تولید این مجتمع پس از اجرای طرح توسعه، یک میلیون و 469 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در سال است. 

انتهای پیام/ت

برچسب ها: اراک ، پتروشیمی ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.