مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام شاخص بهره مندی آب شرب روستایی در استان را 68.8 درصد عنوان کرد و گفت: با بهره برداری از طرح های آبرسانی در دهه فجر، این شاخص به 70 درصد افزایش یافت.

شاخص 70 درصدی بهره مندی آب شرب روستاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ نورالله تیموری اعلام کرد: این شاخص نسبت به متوسط کشوری (80 درصد) پایین تر است که ارتقای آن نیازمند توجه جدی تری در تخصیص اعتبارات به طرح های بخش آب روستایی در استان است.

تیموری اضافه کرد: 177 هزار نفر در 580 روستای استان ایلام ساکن هستند که 499 روستا با بیش 175 هزار نفر جمعیت معادل 98.5 درصد آنها تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون نزدیک به 341 هزار و 803 هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی روستاهای استان انجام شده که مطلوبیت این آزمون ها 98 درصد بود و از نظر مقایسه ای شمار کلرسنجی بیش از هفت درصد و مطلوبیت دو درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

تیموری گفت: در ایام دهه مبارک فجر پنج روستا در شهرهای سرابله، آبدانان، مهران، مورموری و ایلام با اجرای طرح های آبرسانی و اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت آبفار ایلام اظهار کرد: در این ایام همچنین عملیات اجرایی پروژه های پالایش و راهبردی تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان های دهلران با اعتبار 12 میلیارد ریال، ایلام 6 میلیارد و سرابله هفت میلیارد ریال آغاز می شود. 

منابع تامین آب روستایی ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد را چاه و قنات تشکیل داده است.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: شاخص ، آب شرب ، روستایی ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.