مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انارگفت: آبياري كم فشار زير سطحي ، راه حل افزايش راندمان آب براي خرده مالكان است که عملکرد را در هر هکتار 25 درصد افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مسعودی ضمن اعلام این مطلب افزود: این روش آبیاری نسبت به روش آبیاری تحت فشار قطره ای دارای محاسنی از جمله عدم نياز به برق واستخر ذخیره آب واينكه کشاورزان خرده مالک هر کدام به تنهایی می توانند این روش را اجراء کنند.

وی تصریح کرد: طبق تحقیقات بعمل آمده توسط موسسه پسته کشور ، در این روش عملکرد در هکتار 25 درصد افزایش و موجب 30 درصد صرفه جویی در مصرف آب می شود .

مسعودی خاطر نشان کرد: در شهرستان انار با توجه به تلخ و شور شدن اکثر منابع آبی شهرستان در خیلی از چاه ها امکان اجراء آبیاری تحت فشار قطره ای بدلیل شوری بالا ومسدود شدن قطره چکان ها نیستدرهمین راستا کشاورزان این شهرستاناز روش کم فشار زیر سطحی استقبال کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار یادآورشد:هزینه هر هکتار آبیاری زیر سطحی با لوله پلیکا باز یافتی حدود 18 میلیون تومان وبا لوله سیمانی حدود 22 میلیون تومان می شود که با توجه به افزایش عملکرد و صرفه جویی آب مقرون به صرفه برای باغات پسته است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.