وزیر خارجه انگلیس از دیدار و رایزنی خود با وزیر خارجه ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند -وزیر امور خارجه انگلیس - گفت: من از اینکه توانستم از آقای ظریف در لندن استقبال کنم بسیار خرسند هستم. این اولین دیدار با وزیر خارجه ایران در دوازده سال گذشته است. این نمادی بسیار مهم در گرم شدن روابط میان ایران و انگلیس بعد از توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها بر اساس این توافق است.

هاموند افزود: ما امروز صبح درباره مسائل مختلف دو جانبه و روابط دو کشور صحبت کردیم. من به دکتر ظریف اطلاع دادم که ما تا پایان این ماه، خدمات عمومی صدور روادید در سفارت خود در تهران را از سر می گیریم. مردم ایران می توانند از این پس با سهولت بیشتری روادید دریافت کنند. ما به دنبال بهبود مستمر روابط میان دو کشور هستیم؛ این روابط شامل  روابط اقتصادی و سرمایه گذاری فعالان اقتصادی انگلیسی است که به دنبال سرمایه گذاری در ایران هستند.

وزیر خارجه انگلیس خاطرنشان کرد افزود: بعد از سالها روابط محدود شده تجاری ایران، چالش هایی وجود دارد ولی بر روی حل این مسائل کار می کنیم. دو طرف با همکاری های خوب دو جانبه، اطمینان حاصل می کنیم که بتوانیم روابط میان دو کشور را به حالت عادی بازگردانیم. با این کار، همچنین می توانیم در کنار یکدیگر درک درستی از چالش های منطقه بدست بیاوریم و به دنبال راه حل باشیم. من و ظریف درباره اوضاع سوریه، یمن، عراق و مسائل گسترده تنش های ایران و اعراب گفتگو کردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دیدگاه ما، هر چه بیشتر در این خصوص صحبت کنیم، می توانیم  راه حل که مطلوب هر دو طرف باشد را بیابیم و باعث  افزایش ثبات در منطقه شویم. با این کار مردم منطقه می توانند روی آبادانی منطقه تمرکز کنند و این برای همه آنها خوب خواهد بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
ایران هرگز از انگلیس خیری ندیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
آفرین
*
آخرین اخبار