به دنبال شکست مذاکرات ژنو، سفیر روسیه در سوئیس تأکید کرد عربستان در مذاکرات صلح سوریه کارشکنی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آلکسی بارادافکین،» سفیر روسیه در سوئیس، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گفت: عربستان سعودی در کارشکنی در مذاکرات صلح سوریه در ژنو دست دارد. 

او افزود: هیئت ریاض باعث شکست در مذاکرات شد. این در حالی است که هیئت دولتی سوریه و هیئت معارضان برای ادامه مذاکرات آمادگی داشتند. به همین علت هیئت ریاض مسئول توقف مذاکرات ژنو است. 

بارادافکین افزود: یادآوری می کنم قطعنامه 2254 شورای امنیت با صراحت تأکید می کند مذاکرات باید بدون پیش شرط آغاز شود، اما متأسفانه هیئت ریاض به تعیین پیش شرط برای مذاکرات ادامه می دهد. چنین مسایلی باید در مذاکرات مطرح شود و به عنوان پیش شرط تعیین نشود.

وی در ادامه گفت: ریاض باید اقدامات لازم را برای تکمیل مذاکرات انجام دهد. چرا درباره اوضاع حلب نگران هستند؟ نیروهای ارتش سوریه در نبرد با جبهه النصره پیروزی هایی بدست آوردند. جبهه النصره یک گروه تروریستی است؛ چرا آنها درباره آنچه بر سر یک گروه تروریستی می آید نگران باشند؟ همه این مسایل باید در نظر گرفته شود. غربیها که طرفدار معارضان سوری هستند باید آنها را به بازگشت به مذاکرات راضی کنند.

سفیر روسیه با بیان اینکه مسکو به از سرگیری سریع مذاکرات سوریه در ژنو امیدوار است، خاطر نشان کرد: ما از توقف مذاکرات متأسف هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک و حداکثر تا بیست و پنجم این ماه (6 اسفند) این مذاکرات از سر گرفته شود. 

وی در پایان گفت: امیدواریم کنفرانس گروه حمایت از سوریه که یازدهم این ماه (22 بهمن) در مونیخ برگزار می شود، باعث پیشبرد مذاکرات شود. البته می دانیم که مهمترین نقش را خود سوریها برعهده دارند. هیئت دولت سوریه و معارضان باید مذاکرات را با هماهنگی «استفان دی میستورا،» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل، از سر بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار