مقامات دفاعی آمریکا اعلام کردند بمب هسته‌ای «بی-61» برای نصب روی هواپیماهای «اف-35» باز طراحی می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات دفاعی آمریکا اعلام کردند قصد دارند بمب هسته‌ای بی-61 را برای نصب روی هواپیماهای اف-35 باز طراحی کنند .

اداره ذیحسابی دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرد: بمب هسته ای بی-61 برای نصب روی هواپیماهای اف-35 جدید و پرتاب از روی آن ها به تغییراتی در طراحی خود نیاز دارد. این سازمان گفت نیروی هوایی آمریکا نیز برای بررسی عملی بودن این تغییرات به سال ها وقت نیاز دارد.

 اداره ملی امنیت هسته ای آمریکا و وزارت دفاع این کشور در سال 2015 به طور تقریبی اعلام کردند برنامه تمدید فعالیت بمب هسته ای بی-61 به هشت میلیارد و نهصد میلیون دلار هزینه نیاز خواهد داشت. 

 معاون وزیر دفاع روسیه تیر ماه امسال اعلام کرد: آزمایش بمب اتمی بی 12 – 61 در آمریکا مغایر با ادعای واشنگتن مبنی بر تلاشش برای عاری کردن جهان از سلاح های هسته ای است .

بمب هسته‌ای بی-61 مهم‌ترین و رایج‌ترین سلاح هسته‌ای در زرادخانه هسته‌ای آمریکا بعد از دوره جنگ سرد است. این بمب قابلیت تنظیم قدرت انفجاری از سه دهم کیلوتن تا 340 کیلوتن تی‌ان‌تی را دارد و برای پرتاب توسط هواپیماهای پرسرعت ساخته شده ‌است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار