در نشست لندن مطرح شد؛

کری: چالش اصلی در سوریه متوقف کردن جنگ است/ ظریف: امیدوارم وقفه ایجاد شده در مذاکرات ژنو موقتی باشد

نشست موسوم به کشورهای کمک‌کننده به ملت سوریه در لندن آغاز به کار کرد.

کری: چالش اصلی در سوریه متوقف کردن جنگ است
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، عبدالله دوم پادشاه اردن در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه نشست موسوم به کشورهای کمک کننده به ملت سوریه در لندن گفت: به راهکارهای دائم برای حل بحران آوارگان سوری نیاز داریم. اردنی ها به علت بحران آوارگان سوری با درد و رنج روزمره مواجه هستند.

احمد داووداغلو، نخست وزیر ترکیه، نیز در سخنرانی خود در این نشست گفت: مسئله مهم امروز کمک هایی است که در صحنه میدانی به سوریها داریم. 

داووداغلو افزود: شکست در حل بحران سوریه، شکست برای انسانیت است. کسی که از رسیدن کمک ها به مردم در محاصره در سوریه جلوگیری می کند، جنایتکار جنگی است.

وی در ادامه ما مطرح کردن ادعاهای بی اساس علیه دولت سوریه گفت:  ادامه حملات هوایی نظام سوریه به غیرنظامیان در مناطق مختلف این کشور عامل شکست مذاکرات ژنو است. 

نخست وزیر ترکیه گفت: در حالی که بمباران ها در سوریه ادامه دارد ما در کنفرانسی شبیه کنفرانس ژنو به دنبال یافتن راه حل هستیم. بحران سوریه بزرگترین بحران انسانی در جهان پس از جنگ جهانی دوم است.

تمام سلام، نخست وزیر لبنان، نیز  در سخنرانی خود در لندن گفت: این کنفرانس باید تحول جدی در بحران سوریه ایجاد کند. 

سلام افزود:‌ آوارگان سوری امروز یک سوم ساکنان لبنان را تشکیل می دهند و به علت حضور آنان، میزان بیکاری در کشور افزایش یافته و اوضاع اقتصادی هم بدتر شده است. رنج های آوارگان سوری بر کشورها و دیگر ملت ها هم تأثیر گذاشته است.

صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، در سخنرانی خود در کنفرانس کشورهای کمک کننده به سوریه در لندن گفت: فراهم کردن زمینه آموزش، بهداشت و فرصت های شغلی برای آوارگان سوری، ضروری است. 

الصباح افزود: از جامعه جهانی می خواهیم تا به کمک به ملت سوریه ادامه دهد. افزایش شمار آوارگان سوری نشانه ادامه رنج های آنهاست. این کنفرانس برای تأمین نیازهای انسانی ملت سوریه برگزار شده است. 

وی خاطر نشان کرد: بحران انسانی در سوریه بدون راهکار سیاسی بر اساس قطعنامه شورای امنیت حل نخواهد شد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در سخنرانی خود در نشست لندن گفت: همه طرف ها باید حملات را به غیرنظامیان در سوریه متوقف کنند.

کری افزود: قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد بر دادن اجازه ورود کمک ها به سوریه تأکید دارد. ما از کشورها می خواهیم تا مرزهای خود را بر روی آوارگان باز کنند. مسئله اساسی در مذاکرات ژنو تعیین نکردن پیش شرط در کنار تأمین کمک های انسانی برای افراد در محاصره در سوریه است. 

وی خاطر نشان کرد: ما به مذاکرات ژنو باز خواهیم گشت و تدابیر لازم را برای موفقیت این مذاکرات اتخاذ خواهیم کرد. آمریکا چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار برای کمک به آوارگان سوری اختصاص می دهد. 

کری افزود: چالش اصلی در سوریه متوقف کردن جنگ و متوقف کردن آواره شدن مردم است.

خبرگزاری رویتر گزارش داد: وزیر امور خارجه ایران خواستار از سرگیری گفتگوهای سوریه و همچنین برقراری فوری آتش بس شد.

محمد جواد ظریف روز پنجشنبه خواستار از سرگیری گفتگوهای سوریه و همچنین برقراری فوری آتش بس شد. 

ظریف در سخنرانی در کنفرانس کمک به مردم سوریه در لندن گفت: «امیدواریم وقفه ای که در گفتگوهای سوریه ایجاد شده است، موقتی باشد.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
انصافا اقای ظریف را که از مجموع این جمع بیرون بیاوری یک منجلاب بیشتر بجا نمی ماند . به قول ان شاعر ایرانی .وای جنگل را بیابان می کنند دست خون الود را در پیش چشم خلق پنهان می کنند .
آخرین اخبار