وال استریت ژورنال: ادامه روند رکود اقتصادی روسیه در سال 2016

بانک مرکزی روسیه پیش‌بینی می‌کند کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی 1.7 تا 2.5 درصد باشد.

وال استریت ژورنال: ادامه روند رکود اقتصادی روسیه در سال 2016
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وال استریت ژورنال در مطلبی نوشت: بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است اقتصاد وابسته به نفت این کشور به دنبال کاهش بهای طلای سیاه، بیش از میزان پیش‌بینی شده برای سه ماه نخست سال جاری میلادی، دچار رکود خواهد شد. 

بنابر اعلام این بانک، تاکنون تصور می‌شد تولید ناخالص داخلی این کشور 1 تا 2 درصد کاهش یابد؛ اما هم‌اکنون این رقم 1.7 تا 2.5 درصد پیش‌بینی می‌شود.

در نخستین گزارش منظم منتشر شده بوسیله بانک مرکزی روسیه درباره اقتصاد این کشور آمده است: شرایط رو به وخامت اقتصادی روسیه در ماه‌های آغازین سال جدید، این کشور را در شرایط سخت‌تری قرار خواهد داد.

در ادامه این مطلب آمده است: به رغم اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، مبنی بر پشت سر گذاشتن روزهای سخت، اقتصاد این کشور به دلیل تحریم‌های غربی و کاهش بهای نفت با رکود بیشتری مواجه خواهد شد.

در سال 2015 تولید ناخالص داخلی روسیه 3.7 درصد کاهش یافت. تحلیلگران معتقدند این کشور سال 2016 را نیز در رکود اقتصادی به سر خواهد برد. تحلیلگر شرکت «کپیتال اکانامیکس» در همین خصوص گفت: از آغاز سال جاری میلادی و به دنبال کاهش بی‌سابقه بهای نفت در 13 سال اخیر، شرایط بدتر شد.

تاکنون مقامات روسیه تصمیمی خاص برای مقابله با شرایط بحرانی اقتصادی این کشور اتخاذ نکرده‌اند. مقامات این کشور از همه دستگاه‌های دولتی خواسته‌اند از صرف هزینه‌های بی‌مورد خودداری و صرفه‌جویی کنند. 

به دنبال کاهش بهای نفت، نرخ تورم روسیه دو رقمی شد و به همین دلیل تقاضا به عنوان یک محرک اقتصادی قوی، به شدت کاهش یافت. آمار رسمی نشان می‌دهد خرده‌فروشی با کاهشی 10 درصدی و سرمایه‌گذاری عمده با کاهشی 7.6 درصدی مواجه شده است.

در پایان این مطلب به نقل از یک تحلیلگر گروه «آی ان جی» آمده است: رکود اقتصادی روسیه امسال به شدت سال گذشته نخواهد بود؛ اما ساختار فعلی بعید است بتواند باعث افزایش تقاضا یا سرمایه‌گذاری در این کشور شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
خیلی دوست دارند روسیه زمین بخوره. مگه نه؟
با این همه دروغ معلومه وضعیت اقتصادی کشور ها چطوره. هر چی گفتن برعکسش کنید درست میشه.
امسال با این رکود این رسانه ها اعلام رشد اقتصادی ایران را کردند.
آخرین اخبار