رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرآن هنر آسمانی است که باید هنرمندان از آن بهره ببرند تا هنرشان ماندگار شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ علی لاریجانی صبح امروز در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره هنرهای آسمانی ،بیان کرد: هنر از مقولاتی است که بدون استفاده از معقولات روی زندگی تاثیر می‌گذارد و اگر انسان در خیال امری به او الهام شود استدلالی ندارد که روی او تاثیر بگذارد.

وی افزود: انسان ساحتی است که وجود ذوقی روی او به صورت ناخودآگاه موثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط قرآنی و معرفت و تصرف و تصدیق دین از وجوهات هنر است گفت: بسیاری از صاحب‌نظران که در فلسفه هنر کاوش کردند اذعان کردند مطالب جذابی وجود دارد که از خواستگاه هنر برمی‌خیزد.

وی با بیان اینکه هنر زیبایی طبیعت را منعکس می‌کند، تصریح کرد: باید در هنر نوعی فناوری وجود داشته باشد تا بتواند حقیقت را منعکس کند و اگر هنر از خواستگاه یک متن برنخیزد نمی‌تواند کار به جایی ببرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهترین متنی که می‌شود از آن هنر را بگیریم قرآن است زیرا قرآن آخرین کتاب آسمانی است و وجوه فکری که در این دنیا نهفته شده در قرآن بیان شده و اگر بخواهیم در اصول دقیق بحث کنیم هنرهای متفاوتی داریم ولی باید سیر زیبایی هنر را از دیدگاه قرآن به آن توجه کنیم تا بتوانیم به حقیقت دست یابیم.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: قم ، هنرآسمانی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.