همزمان با چهارمین روز از دهه فجر معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزیر نیرو وارد جاسک شد و از ظرفیت های بالقوه سواحل مکران در شرق هرمزگان بازدید کرد.

معاون اول رئیس جمهوری از سواحل مکران در شرق هرمزگان بازدید کردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، استاندار هرمزگان پنجشنبه در جریان سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه به جاسک، گزارشی از وضعیت توانمندی های بالقوه برای تبدیل شدن جاسک به منطقه آزاد ارائه کرد.

جاسم جادری افزود: با تصویب لایحه منطقه آزاد جاسک وهمچنین موافقت دولت و مجلس با منطقه آزاد پارسیان ، تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هرمزگان به 10 منطقه شامل چهار منطقه آزاد و شش منطقه ویژه اقتصادی افزایش می یابد و این بدان معناست که بخشی وسیعی از این استان باید در قالب قوانین ویژه اداره شود.

وی بیان داشت: لایحه منطقه آزاد جاسک پس از تائید در کمیسیون اقتصادی مجلس به زودی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز بررسی می شود و شرق هرمزگان با آغاز فعالیت منطقه آزاد تجاری - صنعتی جاسک و همچنین اجرای برنامه های عمرانی در قالب سواحل مکران در آینده ای نزدیک متحول می شود.

وی بیان داشت: در راستای فرامین رهبری مبنی بر عمران و آبادانی سواحل جنوبی کشور و توازن اقتصادی ، طرح تشکیل منطقه آزاد پارسیان در غرب این استان نیز در دستور کار شورای عالی مناطق آزاد قرار دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بخشی از اسناد راهبردی برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور در زمینه موضوعات خاص از جمله مکان محور به عمران و آبادانی سواحل مکران اختصاص دارد.

جادری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص سواحل مکران گفت: ساخت بندر از سوی بخش خصوصی ، اجرای طرح های شیلاتی و فعالیت منطقه آزاد تجاری جاسک بعنوان محورهای اساسی (اقتصاد دریا محور) در این زمینه مطرح هستند.

وی یادآورشد: در هرمزگان به دلیل وجود نعمت های فراوان از جمله نفت ، گاز ، شیلات ، صنایع فولاد و آلومینیوم ، 9 منطقه آزاد و ویژه اقتصادی و امکانات دیگر استان پردرآمدی است که علاوه بر خودش می تواند استان های مجاور را نیز تامین کند.

استاندار هرمزگان از معاون اول رئیس جمهوری خواست با توجه به شناختی که از زادگاه خود یعنی هرمزگان دارد و باتوجه به موقعیت عالی آن در جغرافیای کشور نسبت به آزاد اعلام کردن بندرعباس به عنوان بندری آزاد حمایت های لازم را به عمل آورد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در چهارمین روز از دهه مبارک فجر به منظور افتتاح دو پروژه مهم عمرانی شامل نیروگاه گازی برق گنو در شمال بندرعباس و آبرسانی از سد جگین به شهر جاسک امروز وارد جاسک در شرق هرمزگان شد.

شهرستان جاسک با 51 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار