رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان قروه گفت: 15 پروژه تامین آب و آبرسانی در روستاهای شهرستان قروه با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،شهریار طهماسبی در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به مجتمع ولی آباد بخش چهاردولی شهرستان قروه گفت: در حال حاضر پروژه تامین آب 10 روستای شهرستان قروه شامل روستاهای شجاع آباد، مظفرآباد، وینسار، ظله جوب، اوریه، سنگین آباد، نبی آباد، آقبلاغ، دیوه زند، گنجی و کامشگران در دست اقدام است.

وی افزود: همچنین پروژه آبرسانی پنج روستای نبی آباد، مجتمع گلالی، شکوه آباد، قاسم آباد و گنداب علیا نیز در دست اجرا است.

طهماسبی ادامه داد: 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 و محل دو درصد اعتبارات نفت و گاز استانی و ملی، برای اجرای این 15 پروژه هزینه می شود.

وی با بیان اینکه از 126 روستای شهرستان قروه تا کنون 102 روستا تحت پوشش آب شرب قرار گرفته اند، بیان کرد: ضریب بهره مندی روستاهای شهرستان قروه از آب آشامیدنی سالم 88 درصد است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان قروه با اشاره به پروژه آبرسانی ولی آباد افزود: این طرح شامل هزار و 500 متر خط انتقال، هزار و 600 متر شبکه انتقال، اجرای حجم مخزن 40 متر مکعبی و نصب تعداد 48 فقره انشعاب است.

به گفته وی برای این پروژه اعتباری افزون بر یک میلیارد و 770 میلیون ریال از محل ماده 180 و تملک دارایی های استان هزینه شده است.
طهماسبی درپایان با بیان اینکه شروع این طرح از سال 90 بود افزود: با بهره برداری از این طرح سه روستای میهم علیا، میهم سفلی و ولی آباد با 578 خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.