معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت:به مناسبت دهه ی مبارک فجر 35فضای پیش ساخته آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته این استان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛اردشیر یاری  افزود:این فضاهای پیش ساخته در هفت منطقه روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد که تعداد دانش آموزان آنها کمتر از 10 نفر بوده توزیع شده است.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه پیش بینی می شود برخی روستاها یا مناطق عشایری با مهاجرت به شهر یا جابه جایی در مراکز بخش ها در طرح تجمیع روستاها با کاهش جمعیت دانش آموزی روبرو شوند، در این مناطق فضاهای پیش ساخته توزیع شد.

یاری اظهار کرد:در کهگیلویه و بویراحمد 9مدرسه با یک دانش آموز،75مدرسه با دو دانش آموز و درمجموع 761مدرسه با10دانش آموز وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت:امسال35باب مدرسه در این استان مقاوم سازی شده است.

وی عنوان کرد: در دهه یفجر امسال 9 باب مدرسه و در قالب 49 کلاس درس به نمایندگی از 23 پروژه شامل 17 باب مدرسه، پنج باب مسجد و یک سالن ورزشی به بهره برداری می رسد.

یاری ادامه داد: این 17 باب مدرسه در قالب 105 کلاس درس و با زیربنای 14 هزار و 628 مترمربع بوده که اعتباری افزون بر 95 میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.

با توجه به کوهستانی بودن کهگیلویه وبویراحمد به 105مدرسه پیش ساخته برای مناطق سخت گذر و کم جمعیت نیاز است.

در دو سال گذشته 180 پروژه استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در قالب یک هزار و 81 کلاس درس و با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در این استان انجام شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با حدود 142 هزار دانش آموز دارای دو هزار و 700 مدرسه است.

انتهای پیام /ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.