احزاب مخالف، سفر وزیر خارجه آلمان به عربستان را نشان دهنده ورشکستگی اخلاقی او و دادن مشروعیت به رژیم آل سعود ارزیابی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری دولتی یمن از برلین همزمان با سفر وزیر امور خارجه آلمان به عربستان سعودی، احزاب مخالف آلمانی از سفر اشتاین مایر به عربستان انتقاد کردند.

احزاب مخالف آلمانی روز گذشته به شدت از سفر فرانک والتر اشتاین مایر به عربستان سعودی و شرکت وی در یک همایش فرهنگی در عربستان انتقاد و تاکید کردند این سفر نشان دهنده ورشکستگی اخلاقی او و دادن مشروعیت به «دیکتاتور سر قطع کن» است.

در همین ارتباط «سارا واگنکنشت» رهبر فراکسیون پارلمانی حزب چپ آلمان در این خصوص گفت اشتانمایر با سفر به عربستان در واقع ورشکستگی اخلاقی خود را اعلام کرده است.

«کاترین گورینگ اکارت» رهبر فراکسیون پارلمانی حزب سبزها در آلمان نیز تاکید کرده هرچند با وجود اعدام ها و نقض گسترده حقوق بشردر عربستان سعودی و سیاست ویرانگر این کشور در منطقه ، دیپلماسی اهمیت بسزایی دارد اما صحیح نیست که یک عضو دولت آلمان در همایش های  عربستان شرکت کند.

اکارت خاطر نشان کرد وزیر امور خارجه آلمان با این کار خود می خواهد وانمود کند روابط آلمان و عربستان سعودی عادی است.

رهبران دو فراکسیون پارلمانی چپ و حزب سبزها در سخنرانی خود در پارلمان آلمان خواستار متوقف شدن صادرات اسلحه از آلمان به عربستان به سبب وضعیت حقوق بشر در این کشور شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار