فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اقتصاد مقاومتی حرکت رو به جهادی پروژه های ملی دانست.

اقتصاد مقاومتی حرکت جهادی پروژه های ملی استبه گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در دومین همایش بین المللی مدیریت جهادی که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: چندین پروژه بزرگ را خدمت ریاست محترم جمهور و هیئت دولت اعلام و معرفی کرده ایم.
 
وی ادامه داد: هزینه این پروژه ها در حدود 25 میلیارد دلار برآورد می شود که 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و کمتر از دو سال به پایان ساخت آن ها زمان لازم است که برای کشور عزیزمان 40 میلیارد دلار در سال درآمدزایی خواهد داشت.  
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهار داشت: پالایشگاه میعانات گازی خلیج فارس یکی از پروژه های بزرگ این قرارگاه می باشد و مساحت این پروژه 700 هکتار است که شاید از نظر مساحت بزرگترین پالایشگاه در سطح جهان باشد. 
 
سردار عبداللهی با اشاره به فازهای 22 و 23 و 24 پارس جنوبی که از پروژه های پیشنهادی قرارگاه خاتم الانبیای دولتی است ادامه داد: این پروژه ها نیز در حدود 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با تکمیل این فازها 115 میلیون متر مکعب به استخراج گاز کشور افزوده می شود.  
 
وی ادامه داد: زمانی که شرکت های خارجی همکاری خود را با ما ترک کردند می گفتند مهندسان ایرانی توان تکمیل این پروژه ها را ندارند اما دیدید که مهندسان ایرانی از اول تا پایان این پروژه ها را با دستان خود به اتمام رساندند. 
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خاطر نشان کرد: زمانی که ریاست محترم جمهور فاز های 15 و 16 پارس جنوبی را با دستان خود افتتاح کردند 15.5 میلیارد متر مکعب گاز به شبکه کشوری تزریق کردیم که خود رقمی بزرگ در سقف ملی بود. 
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تحریم ها برداشته شده است ما نباید به صراحت بگوییم که منابع مالی فراوانی داریم چرا که بیشتر اقتصاد ما مبتنی به نفت بود و در حال حاضر می بینیم.
 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پایان اظهار داشت: ما در زمان بحران پیشنهاداتی را به وزیر نیرو داشته ایم که با توجه به سخنان وزیر نیرو در مورد وضعیت بحرانی آب در کشور در جهت انتقال آب دریای خزر به ایران مرکزی به توافق برسیم و این پیشنهاد یک رویا و با توجه به اینکه توانستیم در کویر پروژه های پارس جنوبی را احداث و اجرایی کنیم می توانیم آب شیرین را از دریای خزر تولید کنیم. 
انتهای پیام/
برچسب ها: عبداللهی ، قرارگاه ، خاتم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار