عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مشاركت حداكثری مردم در انتخابات مسير انقلاب را بيمه می‌كند.

به گزارش حوزه امنیتی دفاعی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مرتضي نبوی" در جمع كاركنان سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع ضمن تبريك ايام مبارک دهه فجر و پيروزي انقلاب اسلامي به بيان خاطراتي از روز‌هاي آغازين ورود حضرت امام خميني (ره) در 12 بهمن سال 57 به ميهن اسلامي پرداخت و اظهار داشت: ‌شاه فكر مي‌كرد با رحلت آيت‌الله بروجردي مي‌تواند سياست‌ها و اهداف خود را در كشور پياده كند، اما بلا‌فاصله با مخالفت و قيام امام (ره) روبه‌رو شد، كه شاه ‌ايشان را به عراق و فرانسه تبعيد كرد.

وي با بيان اينكه برخلاف آنچه دشمنان نظام مطرح مي‌كنند، شعار اصلي ملت ايران «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي» است‌، تصريح كرد: ‌ملت ايران در آن برهه از زمان استقلال مي‌خواستند، زيرا حكومت‌هاي پيشين وابسته به غرب و شرق بودند و با طراحي انگليس و اجراي آمريكا سر كار آمده بودند و خواسته‌هاي آنها را اجرا مي‌كردند، بنابر اين استمرار نظام استبدادي براي ملت ايران غير‌قابل تحمل بود‌.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه ملت ايران خواهان جمهوري اسلامي بودند، افزود: ملت ايران به رهبري امام راحل به مقابله با شاه و آمريكا پرداختند و بر‌اساس خواست امام (ره) حكومتي بر پايه ولايت فقيه ‌‌پايه‌گذاري شد، حكومتي كه رهبري آن بر پايه علم و عدالت انتخاب مي‌شود.

وي با بيان اينكه بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي ‌‌حضور و مشاركت تعيين‌كننده مردم در صحنه انتخابات است، اضافه كرد: در جمهوري اسلامي ايران ‌ رئيس جمهور ‌بر پايه ‌راي مردم انتخاب مي‌شود و حتي نوع حكومت و قانون اساسي به راي مردم گذاشته مي‌شود.

نبوي با تاكيد بر اينكه انتخابات در تمامي حكومت‌هاي مردم‌سالار مهمترين ركن است، تصريح كرد: حضور مردم در مقاطع مختلف تاثير‌گذار و تعيين‌كننده بوده و مشاركت حداكثري ‌در انتخابات مسير انقلاب را بيمه مي‌كند.

وي ‌جايگاه و انتخابات خبرگان رهبري را بسيار والا و حائز اهميت دانست و گفت: منافقين و دشمنان انقلاب بر اين باور بودند كه با رحلت امام(ره)، اين انقلاب از بين مي‌رود، اما اقدام به موقع مجلس خبرگان براي انتخاب رهبري شايسته و سپردن سكان نظام مقدس اسلامي به ايشان‌، كمك كرد تا راه انقلاب با قدرت ادامه يابد.

عضومجمع تشخيص مصلحت نظام با برشمردن ويژ‌گي‌هاي فرد اصلح براي مجلس خبرگان رهبري افزود: اينكه چه كسي را انتخاب مي‌كنيم تا به مجلس خبرگان بروند و در شرايط حساس انسان شايسته را براي رهبري انتخاب كنند بسيار اهميت دارد.

وي با بيان اينكه انتخ نماينده اصلح براي مجلس شوراي اسلامي نيز از اهميت فوق‌العاده‌اي برخورد‌ار است، تاكيد كرد: ‌بايد نمايندگاني را انتخاب كنيم كه با همدلي قواي ديگر كشور را به پيش ببرند.

نبوي در بخش ديگري از سخنان خود برجام را نتيجه يك انتخابات بسيار  با‌شكوه دانست و گفت: دشمنان انقلاب فكر مي‌كردند فشار و تحريم‌ها در انتخابات سال 92 تاثير گذاشته و مشاركت مردم كاهش پیدا می‌کند و آنها به خواسته خود مي‌رسند، اما با ابتكار رهبري و هوشياري مردم‌ انتخابات رياست جمهوري با‌ شكوه خاصي برگزار شد كه همه ناظران بين‌المللي و دشمنان انقلاب را شگفت واداشت و شاهد بودند كه ‌مردم ايران همچنان در صحنه هستند و با قدرت راه انقلاب را ادامه مي‌دهند.

وي با بيان اينكه ‌اگر حمايت‌ها و رهنمود هاي رهبر معظم انقلاب نبود برجام به ‌نتيجه نمي‌رسيد، خاطرنشان كرد: ‌در اين مذاكرات 6 قدرت جهاني در يک طرف ميز و ‌تيم‌ مذاكره‌كننده ايران در طرف ديگر كه در نهايت ‌در يك مصاف ديپلماتيک بسار سخت، حق غني‌سازي ايران را ‌به رسميت شناختند.

عضومجمع تشخيص مصلحت نظام افزود‌: مردم و مسئولان بايد از اين دستاورد به بهترين نحو استفاده كنند و با تلاش ‌كشور از ركود خارج كرد‌ه و وابستگي كشور به فروش نفت كاهش يابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار