به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه فنلاندی «هلسینکی تایمز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: امروزه، رسانهها تصاویر ذهنی ما را درخصوص جهانی که در آن زندگی میکنیم، میسازند و بسیاری از ما بر اساس تبلیغات سوء رسانهها، ملتهای دیگر را قضاوت میکنیم. زمانی که «جورج بوش،» رئیسجمهور سابق آمریکا، 29 ژانویه 2002 (9 بهمن 1380) اصطلاح «محور شرارت» را برای حدود 80 میلیون ایرانی بهکار برد، موجی از تبلیغات «ایرانهراسی» در رسانههای جهان به راه افتاد که تلاش میکرد ایران را با واژگانی مانند "تروریسم" و "سلاح هستهای" به مردم معرفی کند.
نگارنده گزارش سپس مینویسد: تبلیغات سوء رسانهها و قضاوتهای نادرست مردم دیگر کشورها، مشکلات فراوانی را برای ایرانیان خارج از کشور بوجود آورد.
در ادامه این گزارش آمده است: بسیاری از واقعیتها درخصوص ایران در پس قضاوتهایی که بر اساس تبلیغات سوء رسانهها صورت میگیرد، پنهان مانده است. ایران مهد یکی از بزرگترین تمدنهای کهن جهان است. ادبیات این کشور جزء قدیمیترین ادبیات جهان محسوب میشود. ایران مهد تولد بسیاری از ابزار و ادوات موسیقی [اصیل] در جهان است. هنر ایرانی یکی از غنیترین میراث هنری جهان محسوب میشود. بسیاری از مردم جهان منازل خود را با فرشهای دستباف ایرانی میآرایند.
در این گزارش همچنین به غذاهای سنتی و دلپذیر ایران اشاره شده است. نگارنده گزارش سپس با اشاره به توافق هستهای ایران و شش قدرت جهانی که به لغو بخش بزرگی از تحریمهای اقتصادی ایران منجر شد، میافزاید: اکنون چشمانداز زندگی میلیونها ایرانی پس از چندین سال تحریم، بسیار روشن به نظر میرسد. با این وجود حدود 5 میلیون ایرانی که در خارج از این کشور زندگی میکنند، تلاش میکنند تصویر منفی را که رسانههای غربی در این سالها از ایرانیان به دنیا معرفی کردهاند، به گونهای پاک کنند.
انتهای پیام/