اگر شرایط مسابقات کمی حساب شده تر بود و ژاپن میزبانی مناسبی داشت شاید با 14 مدال به کشور باز می گشتیم.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات قهرمانی آسیایی امسال به میزبانی کشور ژاپن برگزار شد و در خصوص مسابقات جاده در حد اجرای یک مسابقه بین المللی نبود.
 
این رقابت ها یکی از برنامه های ارزشمند برای رکابزنان است که به خاطر کسب مدال از هیچ تلاشی در آن دریغ نمی کنند اما میزبان مسابقه را آن گونه که باید اجرا نکرد و سطح مسابقات بسیار پایین بود.
 
در این خصوص با مصطفی چایچی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد: یکی از مسائل منفی که زمان زیادی از ما گرفت و رکابزنان را خسته کرد فاصله ای بود که میان هتل تا محل رقابت ها وجود داشت و رکابزنان روزانه باید 45 دقیقه مسیر را طی می کردند تا به محل مسابقات برسند چون تیم ما با تیم قزاقستان دریک هتل اسکان داشت با توجه به شلوغی مسیر و خستگی ناشی از آن هر دو تیم را خسته کرده بود.
 
وی افزود: هنگام سفر ایران به ژاپن بنابر نامه ای که فدراسیون ژاپن برای ما فرستاد و ذکر شده بود که ممکن است غذاهای کشورمان به مزاجتان خوش نیاید از ایران مقدار زیادی غذاهای آماده بردیم اما در فرودگاه مقداری از غذاهای ما را گرفتند و اجازه ورود ندادند.
 
** محل برگزاری مسابقات نامناسب بود
 
چایچی در خصوص محل مسابقه یادآور شد: محل برگزاری مسابقات مکانی نامناسب بود و نه تنها تیم ما بلکه تمام تیم های شرکت کننده از این وضعیت ناراضی بودند و حتی برای خودشان هم مسئله ساز شده بود زیرا یکی از مسابقات را در جزیره ای برگزار کردند که با قایق تندرو 8 ساعت در راه بودیم و پس از آن هم مسابقات جاده در شرایط جدی طوفان زده برگزار شد و تیم میزبان به خاطر مسافت طولانی نسبت به بقیه دیر رسید و مسابقات مشکلاتی به بار آورد که حتی خود میزبان هم نتوانست به یکی از مسابقات برسد.
 
** شبی 80 دلار فقط برای اقامت از ما گرفتند
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مسئول هماهنگی مسابقات برای هر شب اقامت رکابزنان 80 دلار از هر کشوری گرفته بود اما هنگامی که رفتیم برای صرف صبحانه 2 ساندویچ کوچک در جعبه گذاشته بودند و به ورزشکارانی می دادند که باید کلی انرژی صرف حضور در مسابقات می کردند.
 
** بانوان رکابزنمان در مسیر رو به رشد قرار گرفتند
 
وی در خصوص تیم بانوان یادآور شد: بانوان سال های پیش حتی به خط پایان نمی رسیدند اما امسال نشان دادند که در مسیر رو به رشدی پیش می روند.
 
** هرگونه نظری در خصوص نزولی بودن کسب مدال ها غیرکارشناسی است
 
چایچی در ادامه تاکید کرد: قبل از مسابقات اینچئون در مسابقات 6 مدال کسب کردیم و نتایج این رقابت ها دلیلی بر روند نزولی ما نیست زیرا پس از مسابقات آسیایی اولین سهمیه المپیک را مستقیم گرفتیم بنابراین کسی نباید کارشناسی نادرستی انجام دهد زیرا با درنظر گرفتن اتفاقات کاملا نظر غیرحرفه ای داده است.
 
چایچی در خصوص اینکه چرا برای انتخاب قبل محل اقامت خودشان دست به کار نشدند بیان کرد: امسال شرایط را طوری گذاشته بودند که فقط هزینه را پرداخت می کردیم و محل اقامت و غیره بر عهده میزبان بود.
 
در صورتی که اگر انتخاب محل اقامت و هتل را بر عهده خودمان می گذاشتند این مشکلات به وجود نمی آمد.
 
** داوری در قهرمانی آسیا خوب نبود
 
چایچی گفت: صد در صد تیم ها در خصوص مسائل پذیرایی و غذا ناراضی بودند و سطح پایین اجرای مسابقات از سویی رکابزنان را دلخور کرده بود چون زمان مسابقات پیست باید برای دوچرخه ها تایم سانتر نصب می کردند که دورهایی که رکابزنان می زنند حساب کنند اما چشمی حساب می کردند که باعث شد در مسابقه اسکوچ بانوان 2 دور مثبت را یکبار حساب کنند یا 2 دور مثبت محمد چایچی یکبار حساب شد و قاضی این اشتباه را پذیرفت اما سرداور قبول نکرد و داوری در مسابقات هم خیلی ضعیف بود.

برای مثال در مسابقات تایم تریل از دوچرخه سوار ازبکستانی اشتباه گرفتند که باعث شد 2 دقیقه و 30 ثانیه وقت را از دست بدهد، متاسفانه این مشکلات و مسائل دیگری از جمله سرما خوردگی یکی از دوچرخه سواران برجسته کشور به بدشانسی مان گرایید و در نتیجه او را از مسابقه خارج کردیم و یکی دیگر از دوچرخه سواران را از ایران فرستادند تا جای او شرکت کند و مدال طلا را از دست دادیم زیرا رجبلو وضعیت خوبی داشت اما این اتفاقات به بدشانسی تیم انجامید
 
** شرایط بد رقابت ها کسب 14 مدال را از ما گرفت
 
چایچی در ادامه تصریح کرد: اگر شرایط بهتری بود با 14 مدال به ایران بر می گشتیم اما اشتباهات و تصمیم گیری های نا به جا همه تیم ها را دچار مشکل کرد و ما هم در این میان بدشانسی فراوانی آوردیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار