گردهمایی معاونین پژوهشی دانشگاه‌های منطقه 8 کشور شامل (کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان) در محل تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این گردهمایی گفت: در کشورهای توسعه یافته به طور میانگین بالای 80 درصد تمرکز بر روی سرمایه‌های مشهود است اما در کشورهای توسعه نیافته تمرکز اقتصادی بر روی سرمایه‌های فیزیکی است.

وی ادامه داد: کشورهای بزرگ از ارتباط علمی با ایران استقبال کرده که این ارزش بالایی دارد و به دنبال تلاش همه اساتید کشور است.

وی تصریح کرد: دانشجویان، اساتید و محصولاتشان به عنوان سرمایه‌های نامشهود تلقی می‌شوند که ما نیز باید بیش از این بر روی پویایی سرمایه‌های نامشهود تلاش کنیم.

وی افزود: نظام اقتصادی دنیا بر روی اقتصاد دانش‌بنیان تکیه کرده و ما نیز در چند سال اخیر به همین سمت حرکت کرده‌ایم.

احمدی بیان کرد: دانشگاه‌ها باید در نظام مدیریتی، اقتصادی و زندگی مردم نقش داشته باشد، دانشگاه باید مبنای آن تحقیق، فناوری و کارآفرینی باشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: کارآفرینی در دانشگاه‌ها به معنای ایجاد اشتغال نیست بلکه به معنای ایجاد توانمندی برای کارآفرینی در افراد است.

احمدی خاطرنشان کرد: باید هرم آموزشی خود را درست حفظ کنیم، نباید به سمتی حرکت کنیم که 50 درصد خلاقیت و نوآوری را از دانشجویان تحصیلات تکمیلی انتظار داشته باشیم بلکه باید حتی در مقطع کاردانی دانشجویان را متناسب با نیاز روز جامعه و منطقه به سمت خلاقیت و نوآوری هدایت کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.