تجارت در هفته؛

دستاورد سفر به ایتالیا و فرانسه/حداقل رقم برندپوشی در کشور 10 میلیون تومان!/ آرامش بازار آجیل در شب عید

دستاوردهای سفر بخش خصوصی به همراه رییس جمهور به دو کشور اروپایی،آرامش بازار آجیل و خشکبار در شب عید از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان دستاورد سفر بخش خصوصی به همراه رییس جمهور به دو کشور اروپایی از مهمترین رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته است.

رئیس خانه معدن با تاکید بر اینکه امروز در بخش زغال سنگ با فاجعه مواجه هستیم گفت: کاهش قیمت‌های جهانی انگیزه واردات را افزایش داده است.

براساس آمار گمرک در ده ماهه سال جاری به طور متوسط روزانه 208 هزار دلار کالا از طریق تجارت چمدانی به کشورهای CIS صادر شد.

بر اساس آمار گمرک در ده ماهه سال جاری 6 میلیارد و 680 میلیون تومان صرف واردات اسب مسابقه به کشورشد.

عضو هیأت مدیره خانه معدن ایران با انتقاد از رقابت منفی در حوزه صادرات گفت: صادرکنندگان با رقابت منفی به کاهش قیمت‌های خود پرداخته و برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود یک تشکل ایجاد شود.

نائیب رئیس خانه معدن ایران گفت: 17 قرارداد به ارزش بیش از 17 میلیارد یورو در سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه به امضا رسید که مهم‌ترین آن قرارداد 4.5 میلیارد دلاری در بخش معدن است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: با توجه به افزایش تولید و وفور کالا در بازار پیش بینی میشود شاهد افزایش قیمت آجیل و خشکبار در ماه های پایانی سال نباشیم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: حضور خارجی ها بدون مشارکت بخش خصوصی در پروژه ها توسعه ظرفیت را در پی نخواهد داشت.

مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: بانک مرکزی به دنبال کاهش نرخ سود بانکی است و قطعا ورود فاینانس های خارجی نیز در این مورد بی تاثیر نیست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دستاوردهای سفر بخش خصوصی به همراه رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه گفت: در این سفر قراردادهایی با سرمایه گذاری مشترک و تولید در جهت صادرات و حضور دراز مدت در بازار ایران امضا شد.

در حالیکه در سال های گذشته ایران درتحریم به سر می برد و صادرات و واردات ناشی از این امر کاهش یافت اما بازار پوشاک برنددر کشور حسابی گرم بود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران ترمیم روابط سیاسی توسط دولت با کشورهای جهان را پیش نیاز جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد.

رئیس اتحادیه مخابرات تهران گفت: با توجه به اینکه نزدیک به 100 درصد لوازم مخابراتی وارداتی است ثبات نرخ ارز می تواند منجر به کاهش قیمت شود.
بر اساس تصمیم جدید وزیر جهاد کشاورزی در سال 95 گندم به کشور وارد نمی شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه طرح اصلاح قانون نظام صنفی برای ارائه به مجلس آماده است گفت: با شروع کار مجلس آتی این طرح را به مجلس تقدیم می‌کنیم.

عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایط پسابرجام دولت باید ظرفیت بخش خصوصی توجه ویژه نماید.

با رفع تحریم‌ها بسیاری از مسئولان خبر از کاهش هزینه‌های واردات دارند اما هنوز اظهارنظری درباره اینکه با رفع تحریم وضعیت تولید داخل چه قدر بهتر می‌شود، نشده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار