رئیس کمسیون ترافیک شورای شهر قزوین گفت: در راستای کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر قزوین و افزایش رفاه حال شهروندان، طرح فضای مشترک شهری در قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین ؛حکمت الله داودی اظهار داشت: در راستای افزایش رفاه حال شهروندان و کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر قزوین، طرح فضای مشترک شهری برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح که برگرفته از یک الگوی خارجی است، فضایی فراهم می‌شود تا عابران پیاده و خودروها از یک فضای مشترک با حق تقدم عابرین پیاده استفاده کنند، این در حالی است که در اجرای این طرح استفاده از خودرو بسیار کمرنگ شده و فقط در صورت ضرورت می‌توانند وارد محدوده شوند.

رئیس کمسیون ترافیک شورای شهر قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه خیابان خیام مرکز خرید بوده و نیز بسیاری از ساختمان‌های پزشکان در این خیابان هستند، ورود خودروها در صورت ضرورت به محدوده طرح لحاظ شده است.

داودی تصریح کرد: در این طرح سازوکار استفاده از خودروهای برقی برای سالمندان و کسانی که مشکل حرکتی دارند نیز طراحی شده است و شهروندان در زمینه عبور و مرور دچار مشکل نمی‌شوند.

وی عنوان کرد: در این طرح همچنین تدابیر لازم برای عبور اضطراری خودروهای امدادی از جمله آتش‌نشانی، آمبولانس و سایر وسایل نقلیه خدمات‌رسان اندیشیده شده است.

رئیس کمسیون ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین اعلام کرد: این طرح از روز پانزدهم فروردین سال 95 با سنگفرش کردن خیابان خیام آغاز شده و با توجه به انسداد کامل محل تلاقی این خیابان با خیابان‌های عدل و طالقانی وسایل نقلیه در صورت ضرورت می‌توانند از خیابان بوعلی سینا و شهرداری وارد محدوده طرح شوند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.