فرشاد احمدی گفت: تاکنون ۱۰۰۰ نفر به مرکز جامع توانبخشی مدائن قم مراجعه کرده‌اند که کار درمان آن‌ها به‌خوبی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مدیر مرکز جامع توانبخشی مدائن قم بیان کرد: مرکز جامع توابخشی مدائن برای نخستین‌بار در قم راه‌اندازی شده و عوارضی که ممکن است در اثر کم‌توجهی و بی‌توجهی ایجاد شود، در این مرکز پیش‌بینی و کشف شده و تلاش می‌شود، بدون جراحی بیمار درمان شود.

وی افزود: مرکز توانبخشی مدائن سومین کلینیک در ایران است که فروردین امسال راه‌اندازی شد و  تجهیزاتی که در این مرکز وجود دارد، در نوع خود بی‌نظیر است و این مرکز برای رفع مشکلات جسمی و بیماری‌های طلاب برنامه‌های جامعی دارد.

احمدی ادامه داد: بیماران از استان‌های دیگر به قم می‌آیند و دیگر نیازی نیست به خارج کشور رفت، ‌کودکان در سن رشد دارای عوارضی می‌شوند که با اقدامات درمانی پیش‌گیرانه از عوارض بعدی جلوگیری می‌شود که این مرکز در این زمینه برنامه‌های جامعی دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به فعالیت زیادی طلاب و سفر و تبلیغی که به سراسر کشور می‌روند، حرکات اصلاحی درمان برای طلاب حوزه علمیه در نظر گرفته شده تا در آینده با مشکلات روبرو نشوند.

مدیر مرکز جامع توانبخشی مدائن قم تصریح کرد: در گذشته اقلام خوراکی مردم طبیعی بود و افراد با بیماری‌های کمتری روبه‌رو بودند اما امروز با توجه به شرایط زندگی و تغذیه بیماری‌ها افزایش پیدا کرده که در این زمینه نیازمند اقدامات پیشگیرانه‌ای هستیم.

احمدی با اشاره به اقدامات مرکز توانبخشی در راستای رفع مشکلات جسمی کودکان اظهار داشت: برخی اطفال که فلج مادرزاد بودند را در این مرکز درمان  پذیرش کردیم که به لطف خدا امروز قادر به راه رفتن هستند.

وی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که تعداد زیادی از اطفال با مشکل روبه‌رو هستند و قادر به راه رفتن نیستند که تلاش می‌کنیم با هزینه‌های بسیار پایین کار درمان آن‌ها را انجام دهیم، تاکنون 1000نفر به مرکز جامع توانبخشی مدائن قم مراجعه کرده‌اند که کار درمان آن‌ها به‌خوبی انجام شده است.

مدیر مرکز جامع توانبخشی مدائن قم عنوان کرد: با توجه به نگاه معنوی که به استان قم وجود دارد، این مرکز درمانی راه‌اندازی شد که برنامه‌های بسیار خوبی برای طلاب حوزه علمیه دارد که با توجه به کار تبلیغی که طلاب انجام می‌دهند و فشارهایی که به آن‌ها وارد می‌شود ، طرح‌های بسیار خوبی برای طلاب در این مرکز اجرا می‌شود تا مشکلات  درمانی آن‌ها اصلاح شود.

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: روزهای جمعه کار غربالگری برای همگان به‌صورت رایگان انجام می‌شود و افرادی و ساختمان مرکز توانبخشی مدائن ‌بین کوچه 25 الی 27 خیابان لواسانی قرار دارد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: قم ، طلاب ، مرکز توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.