رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: برای مدیریت مصرف بهینه آب، حتی یک ساعت فوت وقت هزینه های سنگینی دارد که قابل جبران نیست.

مسدود شدن 1200 حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی و صنعتی در آذربایجان‌شرقیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛ مهری در سومین جلسه مشترک سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اجرای به موقع و دقیق تفاهمات و مصوبات بین مستلزم تعامل مثبت و همکاری دوجانبه است که خوشبختانه این تعامل و همنوایی بین سازمان جهادکشاورزی استان و شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی به خوبی احساس می‌شود.

وی با اشاره به کاهش ذخیره سازی نزولات جوی و اهمیت آن، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب می توان نزولات جوی را جمع آوری و در پایین دست در چاه‌های زیرزمینی و چشمه ها استفاده کرد.

مهری اضافه کرد: اصلاح الگوی کشت جهت احیای دریاچه ارومیه و مصرف بهینه آب در حال تدوین است و برای هر شهرستان نسخه واحدی منظور می‌شود.

غلامرضا هاشمی، مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز گفت: طی دو سال گذشته یک هزار و 200 حلقه چاه غیر مجاز کشاورزی و صنعتی در استان مسدود شده است که 20 درصد سهم انجام یافته کل کشور می‌باشد و این موضوع در راستای احیای دریاچه ارومیه و با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان اقدام شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه موضوع حقابه چاه‌های کشاورزی شهرستان‌های مراغه، مرند و حقابه رودخانه سلین چای و شرفه چای شهرستان خدآفرین تعیین تکلیف شد و راهکارهای حل مسائل مطروح شده مشخص شد.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.