رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه در دیدار با ولایتی:

نمی‌توان غیر از منافع بلندمدت و استراتژیک بین ایران و روسیه تصور دیگری داشت

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: نمی‌توان غیر از منافع بلندمدت و استراتژیک بین ایران و روسیه تصور دیگری داشت.

نمی‌توان غیر از منافع بلندمدت و استراتژیک بین ایران و روسیه تصور دیگری داشتبه گزارش گروه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پوشکوف رئیس کمیته بین‌الملل دومای روسیه که روز سه‌شنبه 13 بهمن در محل دوما با علی‌اکبر ولایتی و هیأت همراه دیدار کرد ضمن خوش‌آمدگویی گفت: روابط دو کشور ایران و روسیه به دلیل منافع مشترک فراوان بلند مدت و راهبردی است و حتی تصورش برای من سخت است که کدام یک از منافع روسیه و ایران می‌تواند در جهت منافع مشترک نباشد و نمی‌توان غیر از منافع بلندمدت و استراتژیک بین ایران و روسیه تصور دیگری داشت.

در این دیدار که اعضا کمیته بین‌الملل دوما نیز حضور داشتند، گفت: آمریکایی‌ها در تلاش هستند ساختارهای و ثبات منطقه خاورمیانه را برهم بزنند و و تحت نفود خودشان درآورند و نفود خود را فراتر از مرزهای خود ببرند و با دخالت ها مانند انچه در راه انداختن انقلاب های رنگی مشاهده نمودیم صلح و ثبات را برهم می‌زنند.

وی به موضوعات مرتبط با سوریه هم اشاره و تصریح کرد: تناقضات با امریکایی ها و اشتراک منافع روسیه و ایران را در مرکز ثقل آن در سوریه می توان مشاهده نمود که دیدگاه های مشترک فراوانی بین ایران و روسیه در این خصوص وجود دارد.

وی در ادامه به برخی از موضوعات و علاقه مندی ها در روابط دو جانبه نیز پرداخت و  ولایتی نیز در خصوص همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی مطالبی را مطرح کرد.

سنایی سفیر ایران در روسیه، فروزش و ملایک معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک،چگنی زاده استاد دانشگاه و شوری کارشناس روسیه نیز در این جلسه حضور داشته و نظرات خود را بیان نمودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار