درمراسمی از دفترچه‌های درمانی مددجویان کمیته امداد شهرستان آبیک رونمایی و به صورت نمادین به چند تن از مددجویان داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از قزوین ؛ صفری مدیرکل کمیته امداد خمینی استان قزوین در این مراسم گفت :  این استان به عنوان پایلوت کشوری در زمینه تبدیل کارت درمانی مددجویان کمیته امداد امام خمینی به دفترچه درمانی در سطح کشور تعیین شده است که در دهه فجر از دفترچه‌های درمانی مددجویان کمیته امداد سطح استان قزوین رونمایی می‌شود که شهرستان آبیک نخستین شهرستان این استان است.

وی افزود: در استان قزوین حدود 17 هزار مددجوی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی است که از دفترچه درمانی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین خاطرنشان کرد: با اعطای دفترچه درمانی به مددجویان نظام پزشک خانواده مبتنی بر اجرای در سه سطح پزشکان خانواده، مراکز پاراکلینیک و پزشکان خانواده و متخصص تعریف شده که با 123 مرکز درمانی قرارداد منعقد شده است.

صفری بیان کرد: مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در زمان اورژانسی با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی بر اساس نظام پزشک خانواده مبتنی ابر ارجاع خدمات لازم ارائه می‌شود.

این مسئول مطرح کرد: با طرح تبدیل کارت درمانی مددجویان کمیته امداد به دفترچه درمانی، رویکرد درمان‌نگری به سلامت محوری تغییر یافته و هر یک از خانواده‌ها با دارا بودن کارتکس سلامت از نظر سلامت و بیماری مورد پایش قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین ادامه داد: با گذشت 3 تا 4 ماه از طرح تبدیل کارت درمانی مددجویان کمیته امداد به دفترچه درمانی به صورت آزمایشی در استان قزوین، در سراسر کشور نیز به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.