عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: عمق تحریم‌های داخلی خیلی بیشتر از تحریم‌های خارجی است و دولت باید بیشتر مواظب باشد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا عبداللهی نماینده مردم ماه نشان در نطق میان دستور امروز مجلس با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر به مردم و خانواده شهدا و مقام معظم رهبری در ادامه گفت: با توجه به اینکه اینجانب در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام نکرده‌ام، این آخرین نطق بنده می‌باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه اظهار داشت:‌ با توجه به حضور 28 ساله اینجانب به مجلس شورای اسلامی سعی دارم عصاره این مدت طولانی که 18 سال ازآن را بعنوان رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه و تلفیق بوده‌ام را در اختیار شما قرار دهم امیدوارم که مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: نظام جمهوری اسلامی در طی 37 سال با وجود مشکلات فراوان و دشمنی‌‌ها در تمامی عرصه‌ها به جز فرهنگ و اقتصاد پیشرفت چشمگیری داشته است. بنده یک بسته پیشنهادی را آماده کرده و در اختیار شما قرار می‌دهم که پیش نیازهای برون رفت از رکود و تحقق اقتصاد مقاومتی در همه امور را بیان می‌کند.

عبداللهی با بیان اینکه داشتن عزم، فهم و درک مشترک سبب پیشرفت می‌شود،  در ادامه تصریح کرد: برای پیشرفت و خروج از تحریم‌های داخلی باید قوانین ناکارآمد و فلج کننده که ترویج فساد در جامعه است را از بین برد زیرا که به اعتقاد بنده تحریم‌های داخلی بسیار فلج کننده‌تر از تحریم‌های خارجی است و عمق این تحریم‌های خیلی بیشتر از تحریم‌های خارجی است و دولت باید بیشتر مواظب باشد.

نماینده مردم ماه شهر سه امر فروش، سود و مالیات را از جمله عوامل مهم چرخه پیشرفت دانسته و گفت: برای دستیابی به این سه عامل ما نیاز به ثبات امنیت و سوددهی بالا هستیم زیرا که خیلی از کشورها با اینکه دچار تحریم نیستند اما پیشرفت اقتصادی چندانی نیز ندارند.

عبداللهی در ادامه بیان داشت: وظایف دستگاه‌ها به خوبی و قوانین دائمی 5 ساله و بودجه مشخص شده است و باید سعی کنند که با مدیریت درست در عرصه عرضه و تقاضا با اعمال قیمت واقعی و ارز تک نرخی، طبق وظایف مشخص شده خود عمل کنند.

وی در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ها در کشور باید برای 800 میلیون نفر برنامه ریزی شود. سودآوری بیشتر همراه با ارز آوری بیشتر و مالیات بیشتر است  و این نکاتی است که سبب جهش اقتصادی در کشور و خروج از رکود می‌شود. 

انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار