رئیس اداره بهزیستی شهرستان ایلام گفت: شیوه فرزند پروری خانواده ها در گرایش آنها به سمت مصرف مواد مخدر تاثیر مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ایلام؛ ایوب مروتی اعلام کرد: در خانواده هایی که فرزندان خیلی آزاد هستند و هیچ کنترلی در رفت و آمد و و رفتار آنها اعمال نمی شود، امکان خطر مصرف مواد مخدر نیز افزایش می یابد.

مروتی به چهار شیوه مستبدانه، مقتدرانه، سهل گرایانه و مسامحه گرایانه در فرزند پروری اشاره کرد و افزود: نوع مقتدرانه بهترین روش در تربیت فرزندان است بطوریکه پدر و مادر در عین محبت به فرزند خود کنترل لازم را بر وی داشته در حالیکه در سایر روش ها افراط و تفریط در این دو موضوع وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سن مصرف مواد مخدر در استان ایلام کاهش یافته است و از 20 تا 30 سال در گذشته به زیر 20 سال رسیده است، اضافه کرد: از طرفی زمان تهیه مواد نیز کاهش یافته بطوریکه مدت زمان تهیه مواد امروز به کمتر از شش دقیقه رسیده است.

رئیس بهزیستی ایلام گفت: امروزه مواد مخدر توسط مصرف کنندگان از افیونی سنتی به سمت مواد مخدر صنعتی که بیشتر هروئین و قرص های روان گردان است تغییر کرده است.

مروتی اظهار کرد: داشتن روحیه عصیانگری در دوره نوجوانی، داشتن باورهای غلط در مصرف مواد، ضعف دانش و آگاهی در خصوص مواد، پایین بودن اعتماد بنفس، نداشتن مهارت در نه گفتن، اختلالات روانی نظیر افسردگی، پرخاشگری و استرس را از جمله علت های گرایش افراد بویژه جوانان به مواد مخدر اعلام کرد.

وی نداشتن مهارت زندگی را از دیگر علت های مهم گرایش افراد به مصرف مواد مخدر دانست و افزود: در این زمینه باید آموزش های لازم در دراز مدت در دوره های مختلف سنی به افراد ارائه شود تا فرد در مواقع مواجه با مشکل با استفاده از ابزار مهارت راهکار لازم را بکار گیرد.
 
 
 
انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.