با موافقت نمایندگان؛

لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل به منظور اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد

با موافقت نمایندگان لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل به منظور اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد.

لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل به منظور اصلاح به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه لایحه در جریان بررسی مواد لایحه  کاهش ساعات کار زنان شاغل را که روز گذشته کلیات آن را تصویب کرده بودند، با بازگشت آن به کمیسیون اجتماعی برای اصلاح موافقت کردند.

قائد رحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی در تشریح تفاوت لایحه دولت و تغییراتی که این کمیسیون در مورد لایحه کاهش ساعات کاری زنان شاغل صورت داده است، گفت: سه مورد تغییر را کمیسیون اجتماعی بعد از بحث و بررسی‌های بسیار انجام داده است.

وی ادامه داد: در لایحه دولت تنها به معلولیت اشاره شده بود که ما عنوان معلولیت شدید را براساس طبقه‌بندی معلولیت‌ها قرار دادیم که این موضوع مشکلی را هم برای بودجه دولت پیش نخواهد آورد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: در لایحه دولت سن فرزند معلول زیر 7 سال ذکر شده بود که ما بعد از بررسی آن را به زیر 6 سال تمام کاهش دادیم که می‌تواند بسیار اجرایی‌تر و کمک‌کنند‌ه‌تر باشد.

قائد رحمت با اشاره به مورد سوم نیز تاکید کرد: زنان سرپرست شاغل دارای همسر و فرزند معلول شدید و یا بیماری صعب‌العلاج در لایحه دولت آورده شده بود که ما خانمی را هم که همسر معلول داشته باشد را اضافه کردیم.

ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که ساعاتی از ریاست صحن علنی را برعهده گرفته است، با توجه به سخنان نماینده دولت و کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: نظر مجلس به لایحه کاهش ساعات کار زنان شاغل و همچنین بحث جامعه زنان شاغل مثبت بوده و این امر دغدغه دولت و مجلس است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم که این لایحه برای رفع ابهامات و دغدغه‌های دولت به لایحه اصلی ارجاع داده شود تا کمیسیون با بررسی و اصلاح آن بار دیگر این لایحه را به صحن علنی ارائه کند.

اما در ادامه ایرج عبدی و پورابراهیمی ضمن اعتراض به بازگشت این لایحه به لایحه اصلی دولت به مقابل جایگاه هیئت رئیسه آمده و اعلام کردند در همین صحن اصلاح شود ، اما ابوترابی‌فرد بازگشت لایحه را مورد رای گیری قرار داد که نمایندگان با 79 رای موافق، 443 رای مخالف و 18 رای ممتنع با آن مخالفت کردند.

لذا این لایحه برای بازگشت به کمیسیون اجتماعی مورد رای‌گیری قرار گرفت که نمایندگان با 122 رای موافق، 15 رای مخالف و 4 رای ممتنع آنرا تصویب کردند و قرار شد این لایحه به کمیسیون اجتماعی برای اصلاح بازگردانده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: لایحه ، ساعت ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار