مشهد؛

دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب فعال هیپنوتیزم درمانی

دانشیار بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ایران قوی ترین انجمن علمی هیپنوتیزم در قاره آسیا را دارد و به لحاظ شمار نیروهای آموزش دیده قطب هیپنوتیزم درمانی در آسیا شناخته شده است.

 به گزارشخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر مهدی فتحی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از قطب های فعال هیپنوتیزم در کشور است .

دبیر انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران افزود:در حال حاضر هفت هزار نفر در ایران با فراگرفتن آموزش های لازم می توانند هیپنوتیزم درمانی را انجام دهند که این تعداد شامل پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، دندانپزشکان، پرستاران و سایر کارشناسان بالینی پزشکی و روانشناسی هستند.

وی ادامه داد: در گذشته هیپنوتیزم یکی از روش های طب مکمل معرفی شده بود اما با اثربخشی درمان های هیپنوتیزم از سال 1995 میلادی این رشته از حیطه طب مکمل خارج و وارد طب کلاسیک و رایج شده است.

دکتر فتحی اظهار داشت: با استفاده از این علم انسان به ضمیر ناخودآگاه و دستگاه غیرارادی بدن دست یافته و با ایجاد یک پیوند مناسب بین این حوزه و ضمیر خودآگاه، فرد را به شکوفایی ذهنی می رساند.

دکتر فتحی ادامه داد: هیپنوتیزم در درمان بیماری ها و جراحی های مختلف از جمله مشکلات روحی و روانی، اضطراب و سردرد، درمان دردهای مزمن، کولیت عصبی و درمان کشیدن ناخنهای عفونی و دندانپزشکی کودکان کاربرد دارد.

وی گفت: هیپنوتیزم همچنین در جراحی های مختلف نظیر جراحی دهان و دندان، سزارین و جراحی های زنان و زایمان بکار می رود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.