شرکت آب منطقه ای زنجان استفاده از کنتور های برقی و حجمی در صنایع کشاورزی و صنعتی را الزامی کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر 3057 حلقه چاه عمیق و 7598 حلقه چاه نیمه عمیق دارای مجوز در استان زنجان وجود دارد گفت: از این تعداد حلقه چاه 875 میلیون متر مکعب آب برداشت می شود.

وی با اشاره به تعداد چاه های غیر مجاز در استان زنجان افزود: بر اساس آمار و اطلاعات موجود تا قبل از سال 85 در استان زنجان 7هزارو 369 حلقه چاه آب غیر مجاز وجود داشت.

حمید نیا با بیان اینکه با همکاری فرمانداری ها، بخش داری ها جهاد کشاورزی دهیاران، پایگاه های مقاومت بسیج و همه ارگان های مرتبط دولتی در تلاشیم تا چاه های غیر مجاز را هر چه سریع تر تعین تکلیف کرده و از هدر رفت آب وبرداشت های غیرمجاز از این طریق جلو گیری کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان اضافه کرد: شرکت آب منطقه ای زنجان در نظر دارد تا پایان امسال بیش از 1000 حلقه چاه غیر مجاز را تعیین تکلیف کند که با مسدود کردن چاه های غیر مجاز و برنامه های دیگر تا پایان سال بیش از 10 درصد از اضافه برداشت آب های زیر زمینی جلوگیری کنیم.

وی نصب کنتورهای برقی و حجمی در چاه های آب را یکی از موثر ترین روش ها در کاهش اضافه برداشت و از سفره های زیر زمینی استان دانست و اعلام کرد: شرکت آب منطقه ای زنجان استفاده از کنتور های برقی و حجمی در صنایع کشاورزی و صنعتی را الزامی کرده است.

حمید نیا با بیان اینکه افرادی که چاه های عمیق و نیمه عمیق دارند میتوانند با پرداخت حداکثر 5 میلیون تومان کنتورهوشمندحجمی آب در چاه های خود نصب کنند افزود: این اقدام میتواند در تداوم مصرف آب و بالا آمدن سطح آب های زیر زمینی تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: کنتور ، برقی ، کشاورزی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.