یك شاعر آیینی كشور، جشنواره شعر و داستان جوان سوره را جشنواره‌ای نخبه‌پرور و دارای استعدادهای شگرف در عرصه ادبیات كشور دانست.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمود حبیبی كسبی شاعر آیینی كشور، جشنواره شعر و داستان جوان سوره را یكی از جشنواره‌های جدی در عرصه تربیت شاعران نسل جوان خواند و گفت: این جشنواره در ابتدا با عنوان جشنواره شعر و داستان حوزه هنری در عرصه ادبی كشور ورود پیدا كرد و بر مبنای یك نیازسنجی و كار كارشناسی طرح ریزی شد و اكنون كه در آستانۀ چهاردهمین دورۀ برگزاری آن هستیم، باید گفت توانسته به جریان سازی در شعر كشور كمك كند.
 
وی خاطرنشان كرد: این جشنواره صرفاً به عنوان ویترین حوزه هنری نیست، بلكه با برگزاری كارگاه‌های ادبی و جلسات نقد در استان‌ها، فینال یك جریان ادبی را در اختتامیه جشنواره شاهد هستیم.
 
این شاعر همچنین گفت: همیشه در جشنواره‌ها نقدهایی توسط هنرمندانی به جایگاه جشنواره وجود دارد، ولی اگر كمی واقع بینانه به عرصه شكل گیری این جشنواره و فعالیت‌هایی كه در عرصه ادبی داشته است بیندازیم متوجه می شویم كه از دوران ابتدایی و دبیری آقای خسرویاری تا به الآن با قوت هر چه تمام تر به پرورش هنرمندان جوان كمك كرده است.
 
وی جشنواره شعر و داستان جوان سوره را یك جشنواره نخبه پرور و دارای استعدادهای شگرف در عرصه ادبیات كشور برشمرد و عنوان كرد: خیلی از شاعران پیش‌كسوت و حرفه ای كه الان جزو سر آمدان عرصه ادبیات كشور به شمار می روند، زمانی جزو برگزیده های این جشنواره بودند و بعد از اختتامیه هم به راحتی آن ها رها نشدند بلكه با استفاده از آن ها در قالب گماردن مسئولیت های واحدهای ادبی حوزه هنری استان ها از آن ها نهایت استفاده صورت گرفت.
 
حبیبی كسبی فراز و نشیب را در ادوار جشنواره ها امری عادی برشمرد و جشنواره شعر و داستان جوان سوره را از این امر مستثنی ندانست و در این زمینه بیان كرد: اگر یك نگاه مقایسه ای به دوره‌های ابتدایی این جشنواره كنیم باید گفت در برهه هایی كم رنگ تر ظاهر شده است و آن هم به خاطر نگاه مصرف كنندگی مسئولان این جشنواره است كه به جای فعالیت یك ساله و تربیت شاعران به فكر برگزاری سطحی آن هستند.
 
وی ادامه داد: در ابتدا هدف این جشنواره بر این محور بود كه برگزیدگان جشنواره های فصلی كه حاصل یك كار تیمی، آموزشی و نشست های نقد و بررسی شعر استان های كشور بودند در جشنواره پایانی حاضر شوند ولی الان ما در تهران هیچ خبری از فعالیت های آموزشی و پژوهشی كه استان ها انجام می دهند، نداریم.
 
این شاعر آئینی اجرای مطلوب یك جشنواره  را نیازمند استفاده از نظرات كارشناسانه اهالی فن دانست و اظهار داشت: در مكانیزم برگزاری جشنواره ها حتماً باید از نظرات كارشناسان نهایت استفاده را كرد تا جشنواره از نظر علمی به رشد چشمگیرتری برسد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.