میرکاظمی در نطق‌میان دستور:

ناکارآمدی دولت نباید به کاهش درآمد نفتی ناشی از تحریم گره زده شود

رئیس کمیسیون انرژی گفت: نباید ناکارآمدی دولت به کاهش درآمد نفتی ناشی از تحریم گره زده شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود میرکاظمی در نطق میان‌دستور صحن علنی امروز مجلس با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: در دولت یازدهم شاهد ارائه آمار و اطلاعات توسط دولتمردان هستیم که جای بسی تعجب و تحلیل دارد.

رئیس کمیسیون انرژی اظهار داشت: به راستی ریشه این اطلاعات غیرواقعی و تحلیل غیر کارشناسی کجاست؟ این حلقه بسته و جریان خاص چه هدفی را از ارائه این اطلاعات دنبال می‌نماید؟

وی ادامه داد: بطور مثال اخیرا آقای رئیس جمهور به نوعی مطرح کردند که علت مشکلات اقتصادی مردم فروختن نفت 25 دلاری در مقابل فروش نفت 147 دلاری در دولت قبل است.

میرکاظمی با بیان اینکه ای کاش ایشان به آمار و اطلاعاتی که به دستشان می‌دهند، کمی دقت نمایند، متذکر شد: با توجه به گزارشات وزارت نفت و تفریغ بودجه سنوات قبل به راحتی می‌توان دریافت که متوسط قیمت فروش نفت طی دولت نهم و دهم معادل 79 دلار و در دولت یازدهم معادل 78.8 دلار یعنی تقریبا مساوی هم بوده است.

رئیس کمیسیون انرژی افزود: هرچند حجم صادرات نسبت به دولت قبل 50 درصد کاهش ولی صادرات میعانات گازی بیش از 30 درصد افزایش داشته است و نرخ تاثیر ارز نیز از 1005 تومان در دولت گذشته به 2660 تومان در دولت یازدهم افزایش یافته است، یعنی 2.7 افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در نتیجه نه تنها کاهش صادرات نفت را جبران نموده، بلکه منابع خوبی را در اختیار دولت یازدهم قرار داده است، لذا نباید ناکارآمدی دولت را به کاهش درآمد نفتی ناشی از تحریم گره بزنیم.

میرکاظمی گفت:  اقداماتی چون برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی و ذخایر بانک مرکزی و نیز کمک‌های بلاعوض جهانی پساتحریم که اطلاعات آن هنوز به مجلس داده نشده است و سایر موارد از این قبیل منابع خوبی را برای دولت فراهم کرده است.

نماینده نوشهر و چالوس با بیان اینکه باید پاسخگوی این منابع باشید، ادامه داد: ضمنا برابر با اعلام بانک مرکزی حجم نقدینگی در دولت نهم و دهم در طول 8 سال معادل 400 هزار میلیارد تومان افزایش که معادل 2 سال دولت یازدهم تا شهریور سال جاری است.

وی افزود: لذا با اطلاعات موجود می‌توان گفت در دولت سابق ماهیانه 4200 میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه و در دولت یازدهم ماهیانه 15 هزار و 100 میلیارد تومان به حجم نقدینگی اضافه شده است.

میرکاظمی با بیان اینکه بفرمایید چگونه تورم کنترل و چرا تولید در رکود و تشنه نقدینگی است، اظهار داشت: این واقعیت عملکرد اقتصادی دولت شماست.

رئیس کمیسیون انرژی بیان داشت: آقای رئیس جمهور ممکن است بفرمایید که تورم را کنترل کرده‌ایم ، شاید تصادفی حجم نقدینگی اضافه شده، بایستی گفت همانطوری که تصادفی با آقای کری و اوباما دست دادید، تصادفی در سالروز شهادت احمدی‌روشن قلب رآکتور اراک را با بتن پر کردند، تصادفی شما از مخالفان سرسخت قرارداد کرسنت بودید و یکباره موافق آن شدید، تصادفی وزیرنفت فعلی روی کار آمد و قیمت نفت به پایین‌ترین نرخ تنزل پیدا کرد و از این دست تصادفات بسیار است.

وی با اشاره به اینکه برای روشن شدن عملکرد واقعی اقتصادی دولت یازدهم خوب است به هزینه‌های جاری نیز اشاره‌ای داشته باشیم، اظهار داشت: عملکرد جاری سال آخر دولت یازدهم، معادل 89 هزار میلیارد تومان بود و با افزایش سالانه پیش‌بینی می‌شود عملکرد سال جاری دولت یازدهم تا پایان امسال به 170 هزار میلیارد تومان برسد.

میرکاظمی بیان داشت: این نشان دهنده دوبرابر شدن هزینه‌های جاری ظرف دو سال است، این در حالیست که به مردم یارانه اضافی پرداخت نشده است و اعتبارات سرمایه‌ای نیز کاهش چشمیگری یافته است.

رئیس کمیسیون انرژی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور آیا این اطلاعات را به شما می‌دهند؟ دیوان محاسبات نیز می‌تواند در تائید این اظهارات کمک کند.

میرکاظمی اذعان داشت: خروج از رکود، کاهش بیکاری، تعطیلی مسکن مهر به دلیل افزایش پایه پولی، کنترل نقدینگی و ... از جمله اطلاعات خلافی است که اعلام شده است و مورد قبول مردم قرار نگرفته است.

نماینده نوشهر ادامه داد: آقای رئیس جمهور ای کاش حلقه ائتلاف خود را بیشتر می‌کردید و به نظر منتقدان ارزش قائل می‌شدید که کشور کمتر دچار ضرر و زیان گردد. این سیاه‌نمایی بدون ذکر شاخص بیانگر راه‌اندازی یک جریان در مقابل تفکر اصولگرایی است.

میرکاظمی اظهار داشت: این تفکر مبتنی بر یک سناریو از پیش تعیین شده است که به ظاهر مقابله با دولت سابق است ولی در واقع اصول و ارزش‌ها را مورد هدف قرار داده است و متاسفانه برخی از اصلوگرایان بی‌بصیرت نیز آنان را همراهی می‌کنند.

رئیس کمیسیون انرژی گفت: شاهد بر این موضوع راه‌اندازی جریاناتی از جمله بزک کردن آمریکا، تشویق و ترغیب به غرب زدگی به انحاء مختلف، بکارگیری فتنه‌گران دو تابعیتی‌ به حرکت به سمت حذف کامل اصولگرایان، تضعیف پشتیبانی از مقاومت در داخل کشور و منطقه، با تحقیر و تحریف ارزش‌های امام و دهها مورد دیگر که حاکی از جریانی است که اضمحلال انقلاب را دربر داشته و این یعنی بسترسازی برای نفوذ بی‌بازگشت از خط امام از جمله مواردی است که موجبات نگرانی مقام معظم رهبری را فراهم آورده است که اخیرا نیز به آن پرداخته‌اند.

وی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور لازم است مروری به سه دهه گذشته داشته و ببینید در کدامیک از حوزه‌ها موفق بوده و رتبه جهانی بدست آورده‌اید، جز آنکه معطل بیگانگان شدید یا حوزه‌هایی که با توکل به خدا و اتکا به سرمایه داخلی تحسین جهانیان را در پی داشته است.

رئیس کمیسیون انرژی در حوزه هوا و فضا، نانو، صنایع دفاعی ، سلول‌های بنیادی، هسته‌ای ، سد و نیروگاه و سایر حوزه‌هایی که در جهان صاحب رتبه شدیم و باعث افتخار ایران گردید، آیا جز با روحیه جهادی و اعتقاد به مقاومت و توکل به خدا به دست آمده است؟

وی اظهار داشت: در مقابل آن می‌توان به حوزه‌هایی اشاره کرد که منتظر بودند از بیرون کشور بیایند و آنها را به سرحد فناوری و دانش برسانند و نهایتا حداقل 2 تا 3 دهه کشور را عقب نگهداشتند و مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به وجود آورند که این موارد را ذکر نمی‌کنم زیرا مردم به خوبی آن را حس می‌کنند.

میرکاظمی اذعان داشت: آقای رئیس جمهور امروز هم اگر اتفاق بدی در کشور بیفتد، همین ها هستند که سینه سپر می‌کنند، همانطور که همین الان هم شاهد تشییع شهدای مدافعان حرم هستیم و اگر دیروز به عشق خمینی به پای نبرد حق علیه باطل می‌شتافتند، امروز دل به امام خامنه‌ای داده و با اهریمن سعودی_ آمریکایی در ستیزند.

نماینده نوشهر گفت: مراقب باشید که دل به افرادی ندهید که وقتی طرح منع بکارگیری دوتابعیتی‌ها در مجلس مطرح می‌شود، مجبور شوید با عجله و دستپاچگی بگویید که از دستورکار خارج شود.

وی اظهار داشت: این افراد کسانی نیستند که در سختی‌ها کنار مردم بمانند، کسانی که با سرویس‌های بیگانه در ارتباط‌اند و هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل کردند و امروز می‌بینیم که همین‌ها می‌آیند در کنار شما و می‌گویند آمده‌ایم کشور را نجات دهیم.

میرکاظمی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور شما وامدار کسانی هستید که به شما رای دادند، نه کسانی که دولت شما را اجاره‌ای و ابزار گذر تلقی کردند، گفت: مراقب باشید که آنها به دست شما به خط انقلاب و آرمانهای امام آسیبی نرسانند تا بتوانند خودشان را اثبات کنند و زمینه‌ای برای نفوذ مجدد ایجاد کنند. به نظر منتقدین توجه کنید. چرا که خطا در جایگاه شما هزینه بالایی دارد.

میرکاظمی با اشاره به لزوم برخورد با فساد خاطر نشان کرد: با دستمال کثیف نمی‌توان پاکیزگی آورد، از جمله بکارگیری افراد مسئله‌دار در دولت شما، پس نخ کرسنت را بکشید و ببینید چند نفر از مدیران عالی شما فراخوانده می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار