مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گفت: برنامه ۱۰ شب، ۱۰ مسجد در مساجد بجنورد در ایام دهه فجر برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از بجنورد، هاشم شیرازیان افزود: امسال این برنامه با محوریت مساجد مناطق حاشیه شهر و با حضور مسئولان برگزار می شود.

وی گفت: باید از این ظرفیت عظیم مساجد در راستای ترویج و گسترش اندیشه های امام استفاده شود.

شیرازیان افزود: در همین راستا برنامه محوری 10 شب، 10 مسجد در ایام الله دهه فجر در یکی از مساجد مرکز استان برگزار می شود و حضور قاریان برتر استانی، خاطره گویی، بیان دستاوردهای انقلاب و حضور مسئولان برای حل مشکلات مردم آن منطقه، از رویکردهای این برنامه محوری است.

وی همچنین از اجرای 110 برنامه محوری توسط اعضای این کمیته خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاح کانون های فرهنگی و هنری مساجد و چند کتابخانه تخصصی این کانون ها از جمله برنامه های کمیته مساجد در دهه فجر است.

شیرازیان برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، جُنگ شادی، شب شعر انقلاب و برگزاری گفتمان های انقلاب را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن آبادی در روستای قلعه خان در 14 بهمن و ارائه ورزش های بومی محلی، برپایی نمایشگاه، دعوت از سخنران و مسابقات متعدد از جمله برنامه های این جشن است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به جشنواره مسجد پایگاه انقلاب، تصریح کرد: استان در رشته خبر نویسی، میزبان این جشنواره خواهد بود و پنجمین دوره جشنواره پیوند مدرسه، مسجد، خانواده نیز از دهه فجر و در 22 مدرسه آغاز می شود و به مدت 40 روز ادامه دارد.

شیرازیان گفت:داوری مسابقات امام رئوف نیز در چهار رشته در ایام دهه فجر انجام و برگزیدگان در 18 اسفندماه امسال و همزمان با سالروز تاسیس کانون های مساجد، معرفی خواهند شد.

گفتنی است: مساجد قمر بنی هاشم در مکان باقرخان1، امام رضا علیه السلام در گلستان شهر، فاطمه الزهرا در ملکش، حرم سید عباس بن موسی بن جعفر در مکان معصوم زاده بجنورد، مسجد اهل تسنن حضرت رسول صلی الله، پنج تن آل عبا در خیابان قیام، موسی بن جعفر علیه السلام در حصار شیرعلی، امام حسن مجتبی علیه السلام در روستای ینگه قلعه، حضرت قائم عج الله در شهرک امام خمینی و مسجد جامع بجنورد در خیابان شهید بهشتی، مساجدی است که برای اجرای برنامه 10 شب، 10 مسجد در ایام دهه مبارک فجر، برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: بجنورد ، مساجد ، میزیان ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.