«ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه ابراز امیدواری کرد که حضور نظامیان فرانسوی در جمهوری آفریقای مرکزی به زودی پایان یابد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،«ژان ایو لودریان» در گفت و گو با یک رسانه فرانسوی گفت:امیدوارم تا پایان سال 2016 جز حضور محدود واحدهای کوچک نظامی در منطقه آفریقای مرکزی، دیگر شاهد عملیات های نظامی از سوی فرانسه در منطقه نباشیم.
لودریان افزود: تعداد سربازان ما اکنون 600 نفر است که تا پایان سال به 300 تن کاهش خواهد یافت. علاوه برآن،حضور ماموران سازمان ملل در منطقه پررنگ تر از گذشته خواهد بود.
فرانسه نیروهای خود را به منظور متوقف کردن خشونت های شبه نظامیان مسیحی علیه مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی اعزام کرد. نام این عملیات را «سانگاریس» در زبان محلی به معنای «پروانه» بود که دلیل کوتاهی مدت حضور این نیروها در آفریقای مرکزی به عمر پروانه تشبیه شده بود.
ارتش فرانسه که در اثر پیروزی سریع گذشته خود در جنگ علیه نیروهای افراط گرا در مالی مغرور شده بود، پیش بینی می کرد حضور نیروهایش در جمهوری آفریقای مرکزی برای متوقف کردن خشونت هایی که در سالهای گذشته شروع شده بود، حداکثر شش ماه به طول خواهد انجامید.
منبع:ایرنا
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار