تاپایان امسال طرح های راهسازی ارتباط سه استان یزد تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ محمدرضا نقصان محمدیمدیرکل راه و شهرسازی یزد گفت: طرحهایی همچون آغاز اجرای آزاد راه شمال - جنوب استان ، افتتاح دو بانده شدن ورودی شهر یزد - تفت - سورمق، شروع ساخت آزادراه نایین - انار و 25 طرح راه و روکش آسفالت روستایی تاپایان امسال تکمیل می شود.

نقصان محمدی افزود: با افتتاح ورودی شهر مهریز و محور یزد - تفت- سورمق تا پایان سال ارتباط یزد در کریدور شرقی غربی استان نیز برقرار می شود.
وی گفت : این آزاد راه در بالادست اردکان را به استان اصفهان و در پایین دست انار را به جنوب استان یعنی کرمان متصل می کند و در حال حاضر اجرای این طرح مصوب شده و دنبال سرمایه گذار هستیم تا هرچه زودتر مراحل ساخت آن شروع شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد  شروع ساخت آزادراه نایین- انار را از دیگر اقدامات راه و شهرسازی یزد برشمرد وافزود: این آزادراه با عبور از تراکم های جمعیتی استان شمال - جنوب یزد را به هم متصل می کند.

نقصان محمدی گفت: البته این طرح نیز مانند دیگر طرحها در انتظار اعتبار و سرمایه لازم است تا در سریع ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد درباره زیرگذر مهریز نیز گفت: ورودی این زیرگذر75درصد پیشرفت داشته که تاکنون 27 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

نقصان محمدی گفت : هم اکنون ساخت 40درصد راه آهن یزد - اقلید تمام شده که با ساخت کامل آن ارتباط ریلی استان با فارس برقرار می شود.
 
استان یزد در طول راههای بین شهری در جایگاه 12 و راههای شریانی در رتبه 10 کشور قرار دارد و طول بزرگراههای هم اکنون 653 کیلومتر رسیده و راههای روستایی آسفالته 2175 کیلومتر است.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: تکمیل ، طرح ، راهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.