وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از طرح های نامناسب گفت: سیستم حمل و نقل شهری باید بر اساس سیستم ریل پایه ساماندهی شود.

شهرسازی ریل پایه باید جایگزین طراحی های نامناسب شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز در همایش شهرسازی ریل پایه در جمع خبرنگاران در خصوص یکپارچه سازی حمل و نقل ریل در شهرها گفت: بحث جابه جایی در کلان شهرها با مشکلات جدی روبه رو است و نکته قابل تامل‌تر این است که این جابه جایی ها توسط خودرو صورت می‌گیرد و این امر در آلودگی هوا نقش منفی دارد.

وی افزود: یکی از راه کارها برای تغییر نظام شهر سازی بحث ورود گسترده ریل در طراحی های شهری است، ریل فقط مترو نیست، راه آهن حومه را نیز در بر میگیرد.

یکپارچه سازی سیستم حمل و نقل‌ها اعم از مترو، اتوبوس و راه‌آهن از دیگر مواردی بود که وزیر راه وشهر سازی در جمع خبرنگاران به آن تاکید کرد و گفت: حتی ما به دنبال این هستیم که سیستم خرید و فروش بلیت نیز برای این سیستم حمل ونقل یکپارچه شود.

آخوندی به نقش ترانوا در حمل و نقل ریلی اشاره کردو گفت: ترانوا ریلی های سبکی است که در شهر های متوسط و حتی بزرگ برای جابه جایی تعداد مسافران کمتر از مترو میتواند راه کاری ارزان و با بهره وری بالا مد نظر قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: حدود یکسال است که بر روی تغییر نظام شهر سازی کار می‌کنیم تا این نظام بر مبنای حمل و نقل ریل پایه استوار شود و امیدواریم این مسئله آغاز یک تحول بزرگ در سیستم حمل و نقل شهری در کشور باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار