رئیس اتحادیه مخابرات تهران گفت: با توجه به اینکه نزدیک به 100 درصد لوازم مخابراتی وارداتی است ثبات نرخ ارز می تواند منجر به کاهش قیمت شود.

غلامحسین کریمی رئیس اتحادیه مخابرات تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وضعیت بازار لوازم مخابرات در کشور گفت: باتوجه به اینکه اکثر کالاها وارداتی است قیمت اجناس تابع قیمت ارز است و با افزایش و یا کاهش قیمت ارز تغییر می کند.

وی قاچاق را عامل دیگری در قیمت عنوان کرد و گفت: با سرو سامان دادن به قاچاق کالا شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

کریمی با اشاره به مصرف 10 تا 12 میلیون تلفن همراه در کشور بیان کرد: در ماه های پایانی سال پیش بینی می شود در این صنف شاهد افزایش قیمت نباشیم.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که با ثبات نرخ ارز ممکن است شاهد کاهش قیمت نیز باشیم.

کریمی تصریح کرد: با احتساب قاچاق سالانه بیش از سه میلیارد دلار صرف واردات صنعت مخابرات در بخش خصوصی می شود که شامل گوشی تلفن همراه و سایر تجهیزات می شود.

وی گفت: تولید داخل در این بخش بسیار ناچیز است و امیدواریم با حمایت های دولت شاهد پر رنگ تر شدن تولیدات داخلی در بازار باشیم.

رئیس اتحادیه مخابرات تهران گفت: در هفته بیش از 50 شکایت از سرویس خدمات دستگاه های مخابراتی می شود که مصرف کنندگان میتوانند در صورت هر گونه نارضایتی از سرویس خدمات دستگاه های مخابرات به شماره 66763035 تماس بگیرند و این اتحادیه ظرف یک هفته به شکایات رسیدگی می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار