برخی فروشگاه‌ها در آبدانان، تخم مرغ را دانه‌ای 400 و حتی 450 تومان به مردم می فروشند.

مرغ در آبدانان تخم طلا گذاشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، قیمت مرغ و تخم مرغ این روزها نقل محافل و خانواده هاست و برخی فروشگا‌ها تخم مرغ را دانه‌ای 400 و حتی 450 تومان هم به مردم می فروشند ولی اغلب آنهایی که قبلاً بصورت شانه‌ای تخم مرغ می‌خریدند اکنون با دو عدد تخم مرغ یا دست خالی به خانه باز می‌گردند.

افزایش قیمت تخم مرغ در حالی است که قیمت گوشت مرغ نصف قیمت تخم مرغ است و امروزه صبح از تخم مرغ قصه تخم طلا را به ذهن می آورد.

عزیز محمدی یکی از شهروندان آبدانانی با اشاره به اینکه تخم مرغ معمولاً غذای خانواده‌های متوسط است گفت: نیاز به غذای آماده و فوری در خانواده هایی که مثل ما بچه کوچک دارند، نیاز اساسی است و با این افزایش قیمت معلوم نیست چه باید کرد.

یکی دیگر از شهروندان آبدانان با اشاره به افزایش قیمت ناگهانی پیاز و تخم مرغ و کاهش قیمت مرغ زنده، گفت: این نوسانات باید توسط مسئولان امر کنترل و تعزیرات با متخلفان برخورد کند.

وی گفت: نبود نظارت کافی و کمبود عرضه و افزایش تقاضا علت اصلی این افزایش قیمت ها هستند.

یکی از فروشندگان تخم مرغ علت اصلی افزایش قیمت را کاهش عرضه و صادرات آن به کشورهای هم جوار عنوان کرد و گفت: در واقع این کاهش تولید و افزایش تقاضا باعث شد قیمت تخم مرغ به شدت افزایش یابد. البته باید به این هم توجه کنیم که قیمت نهاده ها،مرغ مادر و داروهای دامی و تقویتی هم به شدت افزایش داشته است.

محمود صفار مسئول اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان آبدانان با تأیید افزایش قیمت تخم مرغ گفت: مسئولیت تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی است و افزایش قیمت تخم مرغ نیز سراسری می باشد که امیدواریم ظرف روهای اخیر متعادل شود.

به نظر می‌رسد داستان افزایش تخم مرغ که تقریبا هر سال تکرار می‌شود و ضرر و زیان آن نیز تنها متوجه تولید کننده و مصرف کننده است نیازمند توجه اساسی مسئولان باشد.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.