لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی پس از برجام

عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در شرایط پسابرجام دولت باید ظرفیت بخش خصوصی توجه ویژه نماید.

حمیدرضا صالحی عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ملزومات اقتصاد پس از اجرای برجام گفت:دولت در شرایط جدید باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده بهینه کند تا بخش خصوصی بتواند نقش اصلی خود را در اقتصاد ایفا کند.

وی افزود: همچنین در کنار این دولت باید بتواند به دلیل کاهش قیمت نفت و مسائل و مشکلات در اجرای پروژه های فاینانس جذب کند.

به گفته صالحی در چند ماه اخیر بیش از 157 هیات خارجی به کشور سفر کرده و برای سرمایه گذاری در بخش های صنعت و نفت و گاز و پتروشیمی و حمل و نقل و نیروگاه اعلام آمادگی کرده اند که این موضوع نشان دهنده ظرفیتهای بزرگ کشور است.

عضوهیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: باید زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور فراهم شود و لازمه آن حضور پررنگ بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که باید امنیت سرمایه گذاری در کشور تامین شود و متاسفانه در سال های گذشته دولت در این بخش خوش سابقه نبوده و بخش خصوصی نتوانسته بدهی خود را دریافت کند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی دولت به بخش خصوص گفت: دولت باید به بخش خصوصی اطمینان کند و در کنار آن شرایطی را فراهم کند که شرکت های خارجی با علاقه برای سرمایه گذاری به ایران بیایند.

صالحی تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی باید با هدف دستیابی به بازارهای صادراتی باشد و در کنار آن باید انتقال تکنولوژی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: باید به ظرفیت های داخلی نیز توجه شود و در کنارآن باید بهره وری در کشور افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی و پروژه های مشارکتی شهرداری ها
آخرین اخبار