معاون زراعت جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه در سال زراعی گذشته بیمه محصولات کشاورزی در جریان بودجه مورد بی مهری فراوانی قرار گرفته است.

محبی**بی مهری دولت به بیمه محصولات کشاورزی عباس کشاورز معاون زراعت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص بیمه محصولات کشاورزی اظهار داشت:بیمه از جمله اقدامات موثر در راستای حمایت از کشاورزان است که متاسفانه در سال زراعی 92 -93 بیمه در جریان بودجه مورد بی مهری فراوانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به خسارت هزارو 500 میلیارد تومانی بیمه در سالانه گفت:با وجود حداقل هزار و 500 میلیارد تومانی خسارت محصولات کشاورزی در سال، اما متاسفانه در دو سال اخیر اعتبار ناچیزی به بودجه اختصاص یافته که در این راستا وزیر جهاد کشاورزی تلاش های بسیاری برای کمک به بیمه انجام داده که امیدواریم بیمه محصولات کشاورزی مورد حمایت قرار گیرد.

کشاورزی در ادامه یادآور شد: درواقع بایستی اصلاح روش در بیمه انجام شود تا بیمه کلیه خسارت کشاورزان را تامین کند و لازم به ذکر است که اکنون بیمه حداقل خسارت کشاورزان را پرداخت کند.

معاون وزیر  جهاد در خصوص مصرف سموم در باغات گفت: نسخه ما مبارزه تلفیقی با استفاده از روش های غیر شیمیایی است که اکنون دایر شده است به طوری که اکثر کشاورزان به دنبال سموم کم خطر هستند و امیدواریم درفضای پساتحریم این امر محقق شود.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: اقتصادی ، باغات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
واقعا افتزاهه برا گندم باید هکتاری 10000000 بیمه قرار بدن دیگه نهایتش 800000تومانه اونم امسال ما 70%خسارت خوردیم اما 22% بیمه امار داده و تا به این روز که نزدیک 6 ماه از تاریخ برداشت هم میگذره اون 22% رو هم بیمه نداده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! در واقع باید حدود 45000000 در موقع برداشت خسارت میداد. دیگه امسال بیمه نکردیم. کلا طی چند ساله اخیر دیگه بیمه کشاورزی منسوخ شده. لطفا اون 22% که میشه 1500000 رو بگین پرداخت کنن بعد 6ماه!! که در واقع باید 450000000 میدادن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
مهرماه قرار بوده خسارت پرداخت بشه هنوز خبری نیست
آخرین اخبار