رییس اداره حفاظت محیط زیست چناران گفت: یک قلاده گربه وحشی که توسط مرغداری بنیاد تعاون زندان قزلحصار چناران به دام افتاده بود، در عرصه های طبیعی شهرستان رها شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، از چناران، هادی موسی پور اظهار کرد: مسئولین بنیاد تعاون زندان قزلحصار چناران، اعلام کردند که در چند روز گذشته بدلیل ورود یک قلاده گربه به مرغداری و ایجاد تلفات، موفق به بدام انداختن آن شده اند.

وی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست چناران با مراجعه به محل، با یک گربه وحشی مواجه و آن را به اداره منتقل کردند و پس از هماهنگی با اداره حیات وحش استان خراسان رضوی، با توجه به سالم بودن و رفتارهای طبیعی آن حیوان از قبیل توانایی حمله کردن، فورا آن را در عرصه های طبیعی شهرستان رها کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چناران بیان داشت: این نوع گربه وحشی شباهت زيادی به گربه های اهلی دارد و تفاوت آن با گربه اهلی داشتن دم كوتاه ‌تر، كلفت ‌تر، پشمالوتر با حلقه‌ های مشابه و قسمت انتهايی سياه رنگ است.

موسی پور گفت: این حیوان از پستاندارن كوچك، پرندگان وخزندگان، حشرات و حيوانات اهلي ، بزغاله و گاهي مواد گياهی تغذيه می كند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.