یو‌اس‌ای تودی در گزارشی به سود سرشار شرکت‌های هواپیمایی درنتیجه پایین آمدن بهای جهانی نفت پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی یو‌اس‌ای تودی در گزارشی به قلم "چاریس جونز" نوشت: آمارهای رسمی نشان می‌دهد صنعت هوانوردی آمریکا در سال 2015 بیشترین سوددهی را دست‌کم از سال 1978 (1356) تجربه کرد و این موضوع را مدیون پایین آمدن بهای جهانی نفت است.

شرکت هواپیمایی "ساوت وست" اعلام کرد فقط در سه ماهه پایانی 2015 حدود 536 میلیون دلار سود به دست آورد که بهترین آمار تاریخ تاسیس این شرکت به شمار می‌آید. ساوت وست در این سال از نهایت توان پروازی خود استفاده کرد.

مقامات شرکت هواپیمایی دلتا نیز اعلام کردند سوخت ارزان قیمت به آنها این فرصت را داد تا بر تعداد صندلی‌های پرواز اضافه کنند و در سال 2015 سود 4.5 میلیارد دلاری داشته باشند. سوخت ارزان قیمت در نتیجه پایین آمدن بهای جهانی نفت به دست آمد. همین سوخت ارزان برای شرکت یونایتدپست نیز سود 823 میلیون دلاری در سه ماهه پایانی سال 2015 به ارمغان آورد.

شرکت‌های هواپیمایی معمولا یک سوم از درآمدهای خود را صرف خرید سوخت می‌کنند. به همین دلیل است که رابطه مستقیمی میان پایین آمدن بهای سوخت و افزایش سود شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد. زمانیکه در ژوئیه 2008 (مرداد 87) به 145 دلار و 31 سنت رسید، شرکت‌های هواپیمایی مجبور شدند برای تامین سوخت خود بر هزینه‌های پرواز از قبیل انواع مالیات‌ها و هزینه اضافی بر حمل بار، متوسل شوند.

بهای نفت در ژانویه 2016 به 27 دلار در هر بشکه نیز کاهش یافت و همین موضوع در تعطیلات سال نو میلادی شرایط ایده‌آلی را برای شرکت‌های هواپیمایی بوجود آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار