عضو مرکز تحقیقات سرطان گفت: سالانه از هر 100 هزار نفر 145 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند که این رقم در مقایسه با کشورهای غربی رقم بالایی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر میرزایی عضو مرکز تحقیقات سرطان امروز در نشست خبری پیشگیری از سرطان با بیان اینکه ثبت آمار سرطان در کاهش مرگ و میر اثر دارد، گفت: کار اصلی ثبت سرطان با همکاری وزارت بهداشت انجام می‌شود. 

وی در ادامه افزود:  از هر هزار نفر در ایران سالانه 145 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند که این رقم در مقایسه با کشورهای غربی رقم بالایی نیست. 

میرزایی در خصوص میزان شیوع سرطان در کشورهای غربی تصریح کرد: این آمار در هر 100 هزار نفر 700 نفر است. که مهمترین علت بالا بودن تعداد مبتلایان در کشورهای غربی نسبت به ایران افزایش سن افراد است. 

عضو مرکز تحقیقات سرطان با بیان اینکه حدود 90 هزار مورد جدید سرطان در سال وجود دارد، گفت: 2 درصد سرطانها به کودکان اختصاص دارد که این آمار مانند سرطان‌های کودکان در دنیاست. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شایع‌ترین و کشنده ترین سرطان در بین زنان و مردان سرطان معده است که یک سرطان اجتماعی نامیده می‌شود. 

میرزایی اظهار کرد: بالاترین آمار سرطان معده در ایران و سپس در یمن است و به طور کلی آمار سرطان در ایران روز به روز رو به افزایش است‌.

وی در خاطرنشان کرد:حدود 10 تا 12درصد شیمی‌درمانی‌ها در درمان سرطان اثر دارد و اما اخیرا تحقیقاتی انجام شده که سلول های دفاعی بدن نیز می‌توانند در درمان این بیماری موثر باشند و سلول‌های بدخیم را تا حد زیادی از بین ببرند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.