اردبیل؛

سرمایه گذاری فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه در اردبیل

سرکنسول ایران در ترابزون ترکیه گفت: فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه علاقمند به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در استان اردبیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رضا باغبان افزود: با توجه به سابقه فعالیت ترابزون و استان اردبیل هم‌اکنون فعلان اقتصادی و گردشگری این کشور خاستار افزایش سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و گردشگری در بخش‌های مختلف این استان هستند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک گروه گردشگری ترکیه به 3 استان اردبیل، یزد و اصفهان سفر می‌کنند و درصدد هستند تا تورهای گردشگری ترکیه را به مقصد اردبیل هدایت‌ کنند تا شاهد روند تعامل بیشتر با این استان باشند.

سرکنسول ایران در کشور ترکیه بیان کرد: از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری بین 2 استان اردبیل و ترابزون افزایش فعالیت‌های اقتصادی است که در این راستا نیاز است با برپایی نمایشگاه‌های اقتصادی زمینه‌های مساعد همکاری بین دو استان فراهم شود.

باغبان با اشاره به افزایش سرمایه‌گذاری ترک‌ها در استان اردبیل گفت: در راستای افزایش همکاری‌های اقتصادی ترک‌ها در استان اردبیل اقداماتی انجام شده که نیاز است برای ایجاد این فعالیت‌ها تلاش‌های دو جانبه انجام کیرد تا شاهد توسعه همکاری‌ها بین دو استان باشیم.

وی افزود: همکاری‌های ورزشی و دانشجویی نیز می‌تواند برای هر دو طرف مثبت باشد و در این زمینه سفر هیئت‌های ورزشی و علمی از ترابزون به اردبیل و از اردبیل به ترابزون آغاز شده که امیدواریم با ادامه روند همکاری مثبت شاهد افزایش تعامل اقتصادی، گردشگری، علمی و ورزشی باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.