مدیر کل کانون پرورش فکری لرستان از اجرای ١٨٠ برنامه توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در راستای ترویج اندیشه‌های امام راحل (ره) و معرفی وقایع انقلاب در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدی در رابطه با برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر، گفت: این کمیته با مسئولیت کانون پرورش فکری است و اداراتی مثل آموزش و پرورش، صدا و سیما، بهزیستی و کمیته امداد نیز عضو آن هستند.

وی افزود: کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر برنامه‌های متنوعی در راستای ترویج اندیشه‌های امام راحل (ره) و معرفی شخصیت امام خمینی (ره) و معرفی وقایع انقلاب به کودکان و نوجوانان را برای دهه فجر امسال پیش‌بینی کرده است.

محمدی وظیفه و مسئولیت متولیان فرهنگی در زمینه انتقال پیام انقلاب و معرفی وقایع آن دوران به نسل جدید را بسیار مهم دانست و گفت: برای دهه فجر بیش از ١٨٠ برنامه ویژه کودکان و نوجوانان پیش‌بینی‌شده که از این تعداد، ١٢٣ برنامه شاخص وجود دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان افزود: در حال حاضر ٢١ مرکز کانون پرورش فکری شامل ١٧ مرکز ثابت با عضویت ٢٧ هزار و ٥٧ نفر، دو کتابخانه پستی در خرم‌آباد با عضویت دو هزار و ١٨ نفر و در بروجرد با عضویت هزار و ١٢٤ نفر و یک کتابخانه سیار شهری با ٨٩٨ نفر در استان لرستان فعالیت دارند.

وی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی را از اهداف کانون پرورش فکری بیان کرد و افزود: تعداد کتب موجود در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری لرستان ١٥٣ هزار و ١٠١ عنوان کتاب است.

محمدی در ادامه برگزاری ایستگاه نقاشی، ایستگاه ادبی و ایستگاه فرهنگی، حرکت پرچم ٤٠ متری توسط کودکان در مسیر راهپیمایی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، مسابقه ساخت پرچم، غبارروبی قبور مطهر شهدای گمنام خرم‌آباد با حضور کودکان و نوجوانان، مسابقه عکاسی «کودک از نگاه کودک»، قصه‌گویی انقلاب، تهیه نشریه دیواری با موضوع انقلاب، نقد کتاب‌های انقلابی، معرفی شخصیت‌های انقلابی، اجرای مسابقه ادبی طنز «فرار شاه»، مسابقه ساخت کارت‌پستال، برپایی نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی و هنری را از برنامه‌های ویژه دهه فجر برای کودکان و نوجوانان در لرستان برشمرد.

وی گفت: در عصر روز دوازدهم بهمن‌ماه نیز جشن پرواز بادبادک‌ها ویژه کودکان در پارک کیو خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.